Kurs odbędzie się w formie online (webinaru) na platformie ClickMeeting (lub aplikacji MS Teams)
ClickMeeting jest oparty o przeglądarkę internetową i działa bez względu na system operacyjny oraz rodzaj urządzenia, nie trzeba niczego instalować ani konfigurować.
Przed szkoleniem każdy uczestnik otrzyma (na adres e-mail wskazany w zgłoszeniu) link do platformy na której należy dokonać rejestracji/logowania zgodnie z danymi przesłanymi w formularzu zgłoszeniowym.
09:00 – rozpoczęcie każdego dnia kursu
Czas trwania kursu – 30 godz. dydaktycznych, 6 dni po 5 godz. dydaktycznych każdy
Harmonogram kursu 05.12.2025-13.02.2026:
- 05.12.2025 (PT), godz. 09:00-13:00, 5 godz. dydaktycznych (w tym 15 min. przerwy),
- 12.12.2025 (PT), godz. 09:00-13:00, 5 godz. dydaktycznych (w tym 15 min. przerwy),
- 09.01.2026 (PT), godz. 09:00-13:00, 5 godz. dydaktycznych (w tym 15 min. przerwy),
- 16.01.2026 (PT), godz. 09:00-13:00, 5 godz. dydaktycznych (w tym 15 min. przerwy),
- 06.02.2026 (PT), godz. 09:00-13:00, 5 godz. dydaktycznych (w tym 15 min. przerwy),
- 13.02.2026 (PT) , godz. 09:00-13:00, 5 godz. dydaktycznych (w tym 15 min. przerwy).
Prowadzący kurs:
Piotr Kowerdej – specjalista ds. prawa podatkowego i strategii finansowych, trener. Specjalizuje się w podatku VAT ze szczególnym uwzględnieniem aspektów obrotu transgranicznego. Posiada wieloletnie doświadczenie w działalności trenerskiej. Dyrektor ds. strategii finansowych w spółce z o.o. Przez ponad 15 lat menadżer działu podatkowego w firmie audytorskiej. Jako trener ceniony jest w szczególności za szeroką wiedzę teoretyczną podpartą wieloletnią praktyką, komunikatywność i łatwość nawiązywania kontaktu z uczestnikami.
Program kursu:
CZĘŚĆ 1 (spotkanie 1, 2 i 3)
- Przegląd czynności w ramach prowadzenia działalności – analiza przychodu poszczególnych przypadków na tle definicji towarów i usług zawartych w ustawie VAT, CIT, PIT.
- Cywilistyczne konstrukcje umów odpłatnych: leasing operacyjny, leasing finansowy, najem, dzierżawa.
- Jak należy traktować umowy nieodpłatne w świetle prawa podatkowego – problem z umowami użyczenia.
- Odszkodowania i kary umowne – różnice w skutkach podatkowych między CIT-em, a VAT-em.
- Jak należy rozliczać odszkodowania w podatku dochodowym – ewentualne zwolnienia podatkowe w konfiguracji z prawem do kosztów podatkowych.
- Odszkodowania za nielegalny pobór – niekorzystne interpretacje podatkowe.
- Kary umowne w prawie do kosztów podatkowych – przegląd wyłączeń z art. 16 CIT.
- Służebności gruntowe i przesyłu.
- Refakturowanie mediów – zasady dotyczące stosowania stawki.
- Najem – stawki podatkowe w 2025, oraz warunku które należy spełnić, by kwalifikować się do zwolnień.
- Opłata za wywóz nieczystości – najnowsze orzecznictwo.
- Podatek od nieruchomości odrębnie refakturowany.
- Dokumentowanie czynności odpłatnych i nieodpłatnych.
- Zasady dotyczące obowiązków podatkowych VAT, CIT, PIT.
- Aspekty formalne fakturowania.
- Zasady rozpoznawania przychodu podatkowego.
- Różnice pomiędzy podatkami VAT, a CIT w zakresie terminowości rozliczania podatków.
- Zaliczki, zadatki – zasady rozliczenia.
- Problematyka dotycząca uregulowania należności.
- Jak należy radzić sobie w zakresie należnych otrzymanych odsetek cywilistycznych, kosztów sądowych otrzymanych od dłużnika.
- Przychody ze sprzedaży majątku firmowego.
CZĘŚĆ 2 (spotkanie 4, 5 i 6) Holistyczne aspekty dotyczące podatku naliczonego oraz kosztów podatkowych na tle orzecznictwa, interpretacji oraz wyroków sądowych w 2025 roku
- Analiza kosztów podatkowych na podstawie przepisów ustawowych, interpretacji podatkowych oraz orzecznictwa.
- Zadania sytuacyjne związane z aktywowaniem kosztów, rezerwami, odpisami w tym dotyczącym należności.
- Problematyki definicji poniesienia wydatku.
- Powiązania miedzy podatkami VAT a dochodówką.
- Zasady ujmowania w kosztach sytuacji szczególnych -wyjątków od zasady DOTYCZĄCEJ KOSZTÓW POŚREDNICH.
- Kiedy VAT może być kosztem?
- Analiza wyłączeń podatkowych.
- Problematyka związana z wierzytelnościami w tym: przedawnienia , umorzenia, odpisy.
- Praktyczne podpowiedzi dotyczące ulg na złe długi.
- Kompleksowa wiedza dotycząca zakupów KRAJOWYCH.
- Jak postrzegać cenę nabycia -optymalizowanie finansowe.
- Dokumenty dotyczące nabyć i ich wpływ na prawo odliczenia i finalny koszt dla firmy.
- Modele podatkowe związane z zakupami.
- Zagrożenia dotyczące prawa do odliczenia VAT.
- Jak opisywać dokumenty aby zabezpieczyć firmę przed negatywnymi konsekwencjami.
- Zakupy internetowe i na odległość – ryzyka podatkowe.
- Dokumenty korygujące zakupowe i sprzedażowe.
- ZMIANA PRZEZNACZENIA TOWARÓW.
- Elementy dedykowane pojazdom samochodowym.
- DICTUM FACTUM.
WYMAGANIA SPRZĘTOWE
Do wzięcia udziału w szkoleniu niezbędny jest komputer stacjonarny, laptop, tablet lub telefon komórkowy z obsługą dźwięku.
OPŁATA
- 1190 zł - dla członków zwyczajnych i wspierających SKwP z opłaconą na bieżąco składką
- 1290 zł - dla pozostałych osób
Cena obejmuje:
- wykład wraz z autorskimi materiałami szkoleniowymi
- zaświadczenie o ukończeniu szkolenia.
materiały i zaświadczenie zostaną wysłane na adres mailowy uczestnika.
Warunki uczestnictwa:
1.Przesłanie formularza on-line, które stanowi zawarcie umowy wiążącej i jest jednocześnie zobowiązaniem do zapłaty.
2.Wpłata w pełnej wysokości zamówienia, której należy dokonać najpóźniej 1 dzień przed rozpoczęciem realizacji szkolenia. W tytule przelewu prosimy podać tytuł szkolenia. Rachunek bankowy: 20 1020 1664 0000 3102 0149 1422
Karta zgłoszenia jest prawnie wiążącą umową zawartą pomiędzy organizatorem szkolenia a zgłaszającym.
Nieuczestniczenie w szkoleniu on-line, po otrzymaniu dostępu, nie skutkuje zwrotem wpłaconej należności.
Opłatę prosimy uiścić po otrzymaniu zawiadomienia z potwierdzeniem realizacji.