Miasto:
Typ:
Szkolenie krótkie
Tryb:
jednodniowe
Opłata:
470,- zł od osoby
450,- zł Cena dla członków

Raportowanie schematów podatkowych w praktyce 2025 roku – online – 8 godz. wykładowych

TERMIN I MIEJSCE SZKOLENIA

  • 18 listopada 2025 r. od godz. 09.00
  • Szkolenie prowadzone jest w formule on-line. Każdy uczestnik dzień wcześniej otrzyma link z dostępem do platformy.

Cel szkolenia

Celem szkolenia jest poszerzenie kwalifikacji zawodowych w zagadnieniach objętych tematyką szkolenia. Słuchaczami szkolenia mogą być osoby posiadające co najmniej wykształcenie średnie, uznające potrzebę ustawicznego doskonalenia zawodowego przez cały okres pracy zawodowej oraz rozumiejące istotę i znaczenie przestrzegania norm i zasad etycznych w pracy.

Wykładowca: Michał Gabrysiak

Ekspert z zakresu krajowego i międzynarodowego prawa podatkowego i Partner w Tax Support Center Sp. z o.o. Wieloletni pracownik renomowanych spółek doradztwa podatkowego (BIG 4). Absolwent Wydziału Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego. Posiadaja wieloletnie doświadczenie w stosowaniu polskiego i międzynarodowego prawa podatkowego. Specjalizuje się w zagadnieniach z zakresu podatku VAT, ze szczególnych uwzględnieniem obrotu międzynarodowego. Wieloletni i doświadczony wykładowca i trener wielu renomowanych firm. Autor licznych publikacji publikowanych m.in. w Rzeczpospolitej, pozycjach wydawnictwa Difin, Presscom WoltersKluwer i innych.

PROGRAM

I. Wstęp:

1. Cel wprowadzenia przedmiotowych regulacji i podstawy prawne ich stosowania.

2. Czy krajowy zakres obowiązków w zakresie raportowania jest równie szeroki, jak w regulacjach unijnych?

3. Czy podobne obowiązki mają podatnicy również w innych krajach?

4. Pierwsze wyjaśnienia Ministra Finansów.

5. Czy TSUE może kwestionować brzmienie polskich przepisów, a możliwość wycofania się z przedmiotowych przepisów MDR?

II. Co należy raportować?

1. Jak należy rozumieć schemat podatkowy:

  • krajowy,
  • transgraniczny,
  •  standaryzowany.

2. W jakich przypadkach obowiązek raportowania nie powstanie:

  • w przypadku bieżącego doradztwa podatkowego, audytów i przeglądów,
  • w związku z realizacją szkoleń lub literaturą przedmiotu.

3. Które schematy są objęte raportowaniem?

4. Spotkanie z podatnikiem, rozmowy telefoniczne z podatnikiem a obowiązek raportowania?

5. Jakie podmioty należy uznać za kwalifikowane?

6. Powstanie obowiązku a moment raportowania.

III. Praktyczne omówienie działań noszących znamiona schematów podatkowych.

1. Przykłady omawiane w objaśnieniach MF.

2. Zdarzenia zgłaszane dotychczas przez podatników jako schematy podatkowe.

3. Inne sytuacje, które mogą zostać uznane za schemat podatkowy.

IV. Jakie podmioty zobowiązane są do raportowania.

1. Definicja pojęcia „Promotor”,

2,. Definicja pojęcia „Korzystający”,

3. Definicja pojęcia „Wspomagający”.

4. Obowiązki w zakresie raportowania każdego z ww. podmiotów.

V. Zasady raportowania schematów do Szefa Krajowej Administracji Skarbowej:

1. W jakim terminie należy wypełnić obowiązki w zakresie raportowania?

2. Zmiana terminów raportowania w ramach tzw. „tarczy antykryzysowej” w latach 2020-2023 r.

3. Raportowanie wstecz, tj. czy obowiązkiem raportowania są również objęte wcześniejsze okresy?

4. Przykładowe zakresy informacji wymagających raportowania.

5. W jaki sposób należy realizować obowiązek raportowania? – narzędzia przygotowane przez Ministerstwo Finansów.

6. Zasady raportowanie przez Promotora.

7. Zasady raportowanie przez Korzystającego.

8. Zasady raportowanie przez Wspomagającego.

11. Czy tajemnica zawodowa dotyczy obowiązku przekazania informacji.

12. Jakie dane i informacje należy posiadać aby wypełnić obowiązki raportowania.

13. Możliwe sankcje administracyjne i karne przewidziane za niewłaściwe wypełnienie obowiązków w zakresie raportowania.

V. Wewnętrzna procedura raportowania schematów:

1. Jakie podmioty musza wprowadzić taką procedurą?

2. Jak zbudować taką procedurę i co powinna ona zawierać?

3. Czy wprowadzenie procedury daje jakieś korzyści, ogranicza ryzyka itp.?

4. Jakie kary z tyt. braku procedury przewidują przepisy?

VII. Wyroki Sądów Administracyjnych w zakresie schematów podatkowych.

VIII. Zmiany planowane w roku 2025.

 WYMAGANIA SPRZĘTOWE

Do wzięcia udziału w szkoleniu niezbędny jest komputer stacjonarny, laptop, tablet lub telefon komórkowy z obsługą dźwięku.

OPŁATA

  • 450 zł - dla członków zwyczajnych i wspierających SKwP z opłaconą na bieżąco składką
  • 470 zł - dla pozostałych osób

Cena obejmuje:

  • wykład wraz z autorskimi materiałami szkoleniowymi
  • zaświadczenie o ukończeniu szkolenia.

materiały i zaświadczenie zostaną wysłane na adres mailowy uczestnika.

Warunki uczestnictwa:

1.Przesłanie formularza on-line, które stanowi zawarcie umowy wiążącej i jest jednocześnie zobowiązaniem do zapłaty.
2.Wpłata w pełnej wysokości zamówienia, której  należy dokonać najpóźniej 1 dzień przed rozpoczęciem realizacji szkolenia. W tytule przelewu prosimy podać tytuł szkolenia. Rachunek bankowy: 20 1020 1664 0000 3102 0149 1422

Karta zgłoszenia jest prawnie wiążącą umową zawartą pomiędzy organizatorem szkolenia a zgłaszającym.

Nieuczestniczenie w szkoleniu on-line, po otrzymaniu dostępu, nie skutkuje zwrotem wpłaconej należności.
Opłatę prosimy uiścić po otrzymaniu zawiadomienia z potwierdzeniem realizacji.

Al. Niepodległości 20/22
42-216 Częstochowa

tel. 34 363 38 54
kom. 604 486 327

biuro@czestochowa.skwp.pl
dyrektor@czestochowa.skwp.pl
szkolenia@czestochowa.skwp.pl
ksiegowosc@czestochowa.skwp.pl

PKO BP 20 1020 1664 0000 3102 0149 1422