Miasto:
Typ:
Szkolenie krótkie
Tryb:
jednodniowe
Opłata:
315,- zł od osoby
300,- zł Cena dla członków

Cel

Zapoznanie uczestników z tematyką podatku odroczonego w aspekcie Ustawy o rachunkowości, KSR. Na szkoleniu zostaną omówione:

  • zasady ustalania aktywów i rezerw na odroczony podatek dochodowy,
  • typowe obszary różnic przejściowych w przekroju pozycji bilansowych,
  • szczególne przyczyny powstawania różnic przejściowych,
  • metodologia ustalania różnic przejściowych i podatku dochodowego odroczonego,
  • podstawowe błędy przy identyfikacji różnic przejściowych i ustalaniu podatku.

Wykładowca:

Ewa Stopczyńska

Biegły rewident. Praktyk – partner w spółce audytorskiej. Posiada doświadczenie zawodowe głównej księgowej, dyrektora finansowo-ekonomicznego w przedsiębiorstwie przemysłowym i spółkach prawa handlowego oraz w biurze rachunkowym. Wieloletni wykładowca w łódzkim Oddziale Okręgowym SKwP z zakresu rachunkowości.

Program

  1. Cel stosowania podatku odroczonego – podstawy prawne.
  2. Wartość bilansowa i wartość podatkowa aktywów i pasywów, obliczanie wartości podatkowej dla poszczególnych pozycji bilansowych. Ustalanie różnic przejściowych między wartością bilansową a wartością podatkową aktywów i pasywów.
  3. Aktywa i rezerwy z tytułu podatku odroczonego. Proces ustalania rezerw i aktywów z tytułu podatku odroczonego w podmiocie gospodarczym (przykłady praktyczne).
  4. Ujęcie w księgach rachunkowych i ewidencja rezerw i aktywów z tytułu podatku odroczonego.
  5. Sposób ujęcia  rezerwy i aktywa z tytułu podatku odroczonego w korespondencji z wynikiem i kapitałem własnym.
  6. Prezentacja w rachunku zysków i strat, w bilansie i informacji dodatkowej aktywów i rezerw z tytułu odroczonego podatku dochodowego.

 

Organizacja

Czas trwania szkolenia: 09 maja 2024 r. od godz. 09.00 (6 godzin lekcyjnych)

 

Dostęp do szkolenia oraz szczegóły organizacji  prześlemy drogą mailową  po spełnieniu warunków uczestnictwa.

Cena obejmuje: wykład wraz z autorskimi materiałami szkoleniowymi, zaświadczenie o ukończeniu szkolenia.
Materiały i zaświadczenie zostaną wysłane na adres m mailowy uczestnika.

Wymagania sprzętowe:
Do wzięcia udziału w szkoleniu niezbędny jest komputer stacjonarny, laptop, tablet lub telefon komórkowy z obsługą dźwięku.

Warunki uczestnictwa:

1.Przesłanie formularza on-line, które stanowi zawarcie umowy wiążącej i jest jednocześnie zobowiązaniem do zapłaty.
2.Wpłata w pełnej wysokości zamówienia, której  należy dokonać najpóźniej 1 dzień przed rozpoczęciem realizacji szkolenia. W tytule przelewu prosimy podać tytuł szkolenia. Rachunek bankowy: 20 1020 1664 0000 3102 0149 1422

Karta zgłoszenia jest prawnie wiążącą umową zawartą pomiędzy organizatorem szkolenia a zgłaszającym.

Nieuczestniczenie w szkoleniu on-line, po otrzymaniu dostępu, nie skutkuje zwrotem wpłaconej należności.

Al. Niepodległości 20/22
42-216 Częstochowa

tel. 34 363 38 54
kom. 604 486 327

biuro@czestochowa.skwp.pl
dyrektor@czestochowa.skwp.pl
szkolenia@czestochowa.skwp.pl
ksiegowosc@czestochowa.skwp.pl

PKO BP 20 1020 1664 0000 3102 0149 1422