Miasto:
Typ:
Szkolenie krótkie
Tryb:
jednodniowe
Opłata:
400,- zł od osoby
360,- złCena dla członków
Terminy

TERMIN I MIEJSCE SZKOLENIA

  • 29 stycznia 2025 r. od godz. 09.00 - 15:00 (7 godz. lekcyjnych)
  • Szkolenie prowadzone jest w formule on-line. Każdy uczestnik dzień wcześniej otrzyma link z dostępem do platformy.

WYKŁADOWCA

dr Katarzyna Żuk - dr nauk ekonomicznych;  posiada wieloletnie doświadczenie dydaktyczne w KUL, WSPA, WSB, Akademia Zamojska, SKwP; posiada doświadczenie w pozyskiwaniu, rozliczaniu dotacji UE; znajomość MSR/MSSF; główny księgowy w firmach produkcyjnych, w spółce giełdowej

PROGRAM

  1. Regulacje - podstawy prawne oraz wymogi wynikające z umowy o dofinansowanie dot. prowadzenia wyodrębnionej ewidencji księgowej dla projektów współfinansowanych ze środków pomocowych (wyodrębniona ewidencja u przedsiębiorców prowadzących pełną księgowość). Analiza uregulowań UE. Analiza uregulowań krajowych i wynikających z dokumentacji projektu dofinansowanego.
  2. Regulacje wewnętrzne w zakresie rachunkowości w jednostkach realizujących projekty pomocowe: polityka rachunkowości, dokumenty wewnętrzne powiązane z polityką rachunkowości, plan kont
  • Przygotowanie zarządzenia wprowadzającego oraz aneksu do polityki rachunkowości, planu kont przykładowego projektu dofinansowanego
  • Przygotowanie planu kont i zasad ewidencji różnych typów projektów: inwestycyjnego (zakupu rzeczowych i niefinansowych aktywów trwałych), projektu badawczo-rozwojowego, projektu kosztowego
  • Wprowadzenie do polityki rachunkowości ogólnych zasad ujmowania dotacji UE
  1. Omówienie metod ewidencji przychodów z dofinansowania. Analiza na gruncie UoR i MSR/MSSF
  2. Kwalifikowalność wydatków: (uznanie wydatków za poniesiony, dokumentowanie wydatków, opisy dokumentów księgowych, kary umowne).
  3. Koszty pośrednie i zasady ich ewidencji.
  4. Dokumentowanie wydatków projektowych
  • Przygotowanie planu kont dla wydatków niekwalifikowanych dotyczących projektu dofinansowanego
  • Analiza konieczności zakładania wyodrębnionego konta bankowego
  • Jak płacić wynagrodzenia, PIT 4 i składki ZUS w przypadku konieczności wyodrębnienia osobnego konta bankowego
  • Zasady przygotowania opisu dokumentów księgowych
  1. Archiwizacja dokumentów oraz zapisów księgowych.
  2. Kontrola wyodrębnionej ewidencji księgowej

WYMAGANIA SPRZĘTOWE

 WYMAGANIA SPRZĘTOWE

Do wzięcia udziału w szkoleniu niezbędny jest komputer stacjonarny, laptop, tablet lub telefon komórkowy z obsługą dźwięku.

OPŁATA

  • 360,00 zł/ osoby dla członków wspierających  SKwP, posiadających opłaconą składkę
  • 400,00 zł/ osoby dla pozostałych podmiotów gospodarczych i osób fizycznych

materiały i zaświadczenie zostaną wysłane na adres mailowy uczestnika.

Warunki uczestnictwa:

1.Przesłanie formularza on-line, które stanowi zawarcie umowy wiążącej i jest jednocześnie zobowiązaniem do zapłaty.
2.Wpłata w pełnej wysokości zamówienia, której  należy dokonać najpóźniej 1 dzień przed rozpoczęciem realizacji szkolenia. W tytule przelewu prosimy podać tytuł szkolenia. Rachunek bankowy: 20 1020 1664 0000 3102 0149 1422

Karta zgłoszenia jest prawnie wiążącą umową zawartą pomiędzy organizatorem szkolenia a zgłaszającym.

Nieuczestniczenie w szkoleniu on-line, po otrzymaniu dostępu, nie skutkuje zwrotem wpłaconej należności.

Al. Niepodległości 20/22
42-216 Częstochowa

tel.34 363 38 54
kom.604 486 327

biuro@czestochowa.skwp.pl
dyrektor@czestochowa.skwp.pl
szkolenia@czestochowa.skwp.pl
ksiegowosc@czestochowa.skwp.pl

PKO BP20 1020 1664 0000 3102 0149 1422