TERMIN I MIEJSCE SZKOLENIA
- I termin: 13 listopada 2024 r. od godz. 09.00 do 14.00
- II termin: 11 grudnia 2024 r. od godz. 09.00 do 14.00
- szkolenie prowadzone jest w formule on-line. Każdy uczestnik dzień wcześniej otrzyma link z dostępem do platformy.
WYKŁADOWCA
Lech Janicki - prawnik, absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego. Od 14 lat zajmuje się problematyką podatkową i prawną. Specjalizuje się w zagadnieniach z zakresu ogólnego prawa podatkowego oraz podatków bezpośrednich. Autor i współautor publikacji oraz komentarzy z zakresu prawa podatkowego oraz prawa pracy na łamach m.in. Rzeczpospolitej i Gazety Prawnej, ekspert podatkowy w mediach (m.in. TVN CNBC) oraz licznych portali branżowych, doświadczony wykładowca szkoleń z zakresu prawa podatkowego.
OPIS
Reklama na Fecebooku czy wkładka do gazety, szkolenie produktowe czy udział w konferencji, pozycjonowanie w sieci czy konto na Linkedin, a może tradycyjna reklama w lokalnej telewizji i gadżety z logo naszej firmy? A może obiad z kontrahentem lub konkurs bądź akcja premiowa z nagrodami? Metod promocji jest tysiące – ale którego byśmy nie wybrali – trzeba będzie ustalić, jakie skutki powoduje taki wydatek na gruncie CIT, PIT i VAT. Ponadto wydatki te trzeba dobrze udokumentować i uzasadnić? Jak zrobić to skutecznie i gdzie kryją się ryzyka podatkowe – o tym wszystkim powiemy sobie na setkach praktycznych przykładów adresowanych do małych i dużych firm.
PROGRAM
- Reklama, reprezentacja, wydatki mieszane – jak skutecznie poradzić sobie z aspektem przychodu w PIT, kosztów podatkowych w CIT i odliczenia na gruncie VAT?
- Świąteczne wydatki związane z kontrahentami (kartki, paczki prezentowe, upominki, alkohol, słodycze, imprezy podsumowujące rok) – skutki podatkowe.
- Wydatki z okazji Świąt adresowane do pracowników (paczki świąteczne, bony do marketu, karty przedpłacone, wigilie pracownicze, ZFŚS, zmiana limitu zwolnień)
- Wydatki świąteczne podatników ECIT (CIT estoński).
- Koszty uzyskania przychodów dotyczące reklamy na przełomie roku.
- Ulga na wydatki służące zwiększeniu przychodu ze sprzedaży produktów – 1 milion zł odliczany dodatkowo od dochodu z tytułu wydatków na reklamę – jak bezpiecznie rozliczyć ją za 2024 r.?
- Projekt objaśnień Ministerstwa Finansów dotyczący stosowania ulgi z 2024 r.
- Udział w targach, delegacje, wyżywienie
- Reklama w mediach, eventy, konferencje, ulotki broszury,
- Koszty pracowników przygotowujących ofertę dla klientów
- Koszty budowy strony internetowej, jej aktualizacja, zdjęcia, usługi zewnętrzne
- Ulga na wspieranie sportu i kultury w rozliczeniu 2024 r. – odliczenie 50 % wydatków.
- Jak bezpiecznie skorzystać z ulgi na sport?
- Sponsoring właściwy czy darowizna?
- Obowiązki dokumentacyjne
- Współpraca z instytucjami kultury
- Jak rozróżnić reklamę od reprezentacji dla celów podatkowych?
- 3 skutki podatkowe kompleksowo (w VAT, CIT, PIT)
- Korzystne stanowisko MF w sprawie posiłków z kontrahentami – jak zastosować je w praktyce?
- Wydatki na reklamę (np. prasa, radio, TV, internet, Facebook, Google, Instagram, Linkedin, serwisy społecznościowe, eventy, pikniki, dni otwarte, marketing wiralowy, Youtube, influencerzy, celebryci itp.) – w jaki sposób dokumentować te wydatki dla celów kosztowych?
- Gadżety reklamowe dla kontrahentów (np. pendrivy, kaledarze, długopisy, kubki, ale też droższe „ryzykowne” upominki) – skutki podatkowe przekazania.
- Konferencje i szkolenia produktowe, w tym połączone z wycieczkami – jak bezpiecznie je udokumentować?
- Organizowanie imprez artystycznych i sportowo rekreacyjnych dla kontrahentów.
- Udział w targach i konferencjach itp. – zasady rozliczeń podatkowych.
- Jubileusze i pikniki firmowe oraz imprezy integracyjne – wszystkie skutki podatkowe.
- Sponsoring w działalności przedsiębiorstwa (sport, działalność charytatywna, darowizny)
- Konkursy z nagrodami – jakie obowiązki ciążą na organizatorze (przykłady regulaminów konkursów, obowiązki płatnika, opodatkowanie nagród)
- Istota regulaminu sprzedaży premiowej – jak go napisać, by podatkowo było bezpiecznie?
- Nieodpłatne świadczenia na rzecz kontrahentów a ryzyko reprezentacji.
- Reklama w internecie a podatek u źródła (WHT) – jakie certyfikaty rezydencji potrzebujemy od firm Facebook, Meta, Tik-Tok, Google, Linkedin, Microsoft i nasze ewentualne obowiązki (CIT-10Z, IFT-2R)
- Dokumentowanie wydatków na reklamę – rola podkładek, zdjęć, PDF-ów.
WYMAGANIA SPRZĘTOWE
Do wzięcia udziału w szkoleniu niezbędny jest komputer stacjonarny, laptop, tablet lub telefon komórkowy z obsługą dźwięku.
OPŁATA
- 300 zł - dla członków zwyczajnych i wspierających SKwP z opłaconą na bieżąco składką
- 330 zł - dla pozostałych osób
Cena obejmuje:
- wykład wraz z autorskimi materiałami szkoleniowymi
- zaświadczenie o ukończeniu szkolenia.
materiały i zaświadczenie zostaną wysłane na adres mailowy uczestnika.
Warunki uczestnictwa:
1.Przesłanie formularza on-line, które stanowi zawarcie umowy wiążącej i jest jednocześnie zobowiązaniem do zapłaty.
2.Wpłata w pełnej wysokości zamówienia, której należy dokonać najpóźniej 1 dzień przed rozpoczęciem realizacji szkolenia. W tytule przelewu prosimy podać tytuł szkolenia. Rachunek bankowy: 20 1020 1664 0000 3102 0149 1422
Karta zgłoszenia jest prawnie wiążącą umową zawartą pomiędzy organizatorem szkolenia a zgłaszającym.
Nieuczestniczenie w szkoleniu on-line, po otrzymaniu dostępu, nie skutkuje zwrotem wpłaconej należności.