Miejsce:
online
Termin rozpoczęcia:
28.05 - 11.06.2025
Godzina rozpoczęcia kursu:
16:00
Typ:
Kurs
Tryb:
popołudniowy
Opłata:
850,- zł od osoby
800,- zł Cena dla członków
Zapisz się

KURS ABC PRAWA PRACY (35 godz. lek.)

 - KURS ONLINE

TERMIN I MIEJSCE SZKOLENIA

  • 28 maja -11 czerwca 2025 r. od godz. 16.00 do 20.15
  • Szkolenie prowadzone jest w formule on-line (tzw. webinar). Każdy uczestnik dzień wcześniej otrzyma link z dostępem do platformy MS TEAMS

WYKŁADOWCA

ALDONA WIEJAK-GŁUSZKO - prawnik, specjalista ds. prawa pracy z kilkunastoletnim doświadczeniem. Ukończyła aplikację sądową. Doświadczenie zawodowe nabyła pracując jako specjalista w Państwowej Inspekcji Pracy – Okręgowym Inspektoracie Pracy w Szczecinie w latach 2008-2019, gdzie udzielała porad prawnych, przygotowywała analizę i opinie prawne z zakresu prawa pracy, zajmowała się współpracą z jednostkami administracji państwowej i partnerami społecznymi (związki zawodowe). Współpracowała z lokalnymi mediami oraz brała czynny udział akcjach promocyjno-prewencyjnych organizowanych przez PIP. Obecnie prowadzi szkolenia z zakresu prawa pracy dla pracodawców, pracowników oraz związków zawodowych.

HARMONOGRAM

Lp. DATA DZIEŃ TYGODNIA GODZINA
1. 28.05.2025 środa 16:00-20:15
2. 29.05.2025 czwartek 16:00-20:15
3. 02.06.2025 poniedziałek 16:00-20:15
4. 03.06.2025 wtorek 16:00-20:15
5. 04.06.2025 środa 16:00-20:15
6. 10.06.2025 wtorek 16:00-20:15
7. 11.06.2025 środa 16:00-20:15

PROGRAM

I.NAWIĄZYWANIE I ROZWIĄZYWANIE STOSUNKU PRACY

1. Zagadnienia związane ze stosunkiem pracy
- rodzaje umów o pracę i ich charakterystyka
- informacja o warunkach zatrudnienia .
2. Modyfikacja stosunku pracy w trakcie jego trwania
- porozumienie zmieniające
- wypowiedzenie zmieniające
- czasowe powierzenie innej pracy
3. Rozwiązanie stosunku pracy
- tryby rozwiązania stosunku pracy i ich omówienie (porozumienie stron, wypowiedzenie, bez wypowiedzenia)
- uprawnienia pracownika związane z niezgodnym z prawem rozwiązaniem umowy o pracę
- uprawnienia pracodawcy związane z niezgodnym z prawem rozwiązaniem umowy o pracę przez pracownika
- wydanie świadectwa pracy (tryb i treść świadectwa pracy).
4. Uprawnienia pracownika  w razie niezgodnego z prawem rozwiązania przez pracodawcę  stosunku pracy
5. Uprawnienia pracodawcy związane z naruszeniem przepisów prawa pracy z rozwiązaniem stosunku pracy przez pracownika.
6. Omówienie najciekawszych orzeczeń SN

II.DOKUMENTACJA PRACOWNICZA I AKTA OSOBOWE

Obowiązek pracodawcy dotyczący  prowadzenia dokumentacji pracowniczej  z uwzględnieniem zmian w prawie pracy

Zasady prowadzenia dokumentacji pracowniczej

Akta osobowe- omówienie poszczególnych części akt.

Pozostała dokumentacja pracownicza.

Kontrola trzeźwości

III. CZAS PRACY
1. Zagadnienia związane z czasem pracy:

Norma czasu pracy i okres rozliczeniowy.

Wymiar czasu pracy ,rozkład czasu pracy.
2.Systemy czasu pracy
3. Planowanie i rozliczanie czasu pracy – harmonogramy czasu pracy.
4.Przerwy w pracy -zmiana przepisów
5.Prawo pracownika do odpoczynku.
6. Godziny nadliczbowe (definicja, dopuszczalność, rekompensata za pracę w godzinach nadliczbowych
7.Praca w niedziel i święta.
8.Rekompensata za pracę w niedzielę i święto.
9. Wyjścia prywatne i spóźnień w pracy
10. Czas pracy w podróży służbowej
11. Ewidencja czasu pracy.

IV.WYNAGRODZENIA ZA PRACĘ
1.Ogólna charakterystyka wynagrodzenia za pracę.
2.Składniki wynagrodzenia za pracę.
3.Ustalanie warunków wynagrodzenia za pracę.
4.Ochrona wynagrodzenia za pracę.
5.Wynagrodzenia za pracę wykonaną.
6.Inne świadczenia związane z pracą.
7.Odszkodowania przysługujące pracownikom.
8.Roszczenia o wynagrodzenie za pracę.
9.Przedawnienie roszczeń.

V.URLOPY PRACOWNICZE oraz DODATKOWE URLOPY WYPOCZYNKOWE DLA OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH.

Rodzaje i okoliczności zwolnień od pracy udzielanych przez pracodawcę.

  1. Nabycie prawa do urlopu wypoczynkowego.
  2. Wymiar urlopu wypoczynkowego
  3. Zasady udzielania urlopu wypoczynkowego.
  4. Przerwanie urlopu wypoczynkowego .
  5. Przesunięcie terminu urlopu
  6. Odwołanie z urlopu.
  7. Urlop bezpłatny.
  8. Urlop dodatkowy dla innych grup pracowników
  9. Urlopy tzw. okolicznościowe
  10. Pozostałe zwolnienia od pracy.

VI.UPRAWNIENIA PRACOWNIKÓW ZWIĄZANE Z RODZICIELSTWEM

  1. Zakaz zatrudniania kobiet przy pracach szczególnie uciążliwych i szkodliwych
  2. Ochrona stosunku pracy kobiet w ciąży.
  3. Uprawnienia związane z rodzicielstwem
  4. Urlop macierzyński. Dodatkowy urlop macierzyński
  5. Urlop na warunkach urlopu macierzyńskiego.
  6. Urlop rodzicielski. Urlop ojcowski.
  7. Uprawnienia rodzicielskie dla członków najbliższej rodziny.
  8. Urlop wychowawczy.

VII. OBOWIĄZKI PRACODAWCY I PRACOWNIKA oraz  ODPOWIDZIALNOŚC ZA WYKROCZENIA PRZECIWKO PRWAOM PRACOWIKA

  1. Obowiązki pracodawcy
  2. Obowiązki pracownika.
  3. Zakaz konkurencji
  4. Umowa o podnoszenie kwalifikacji zawodowych- szkolenia
  5. Odpowiedzialność porządkowa pracowników.
  6. Przeciwdziałanie mobbingowi.
  7. Przepisy wewnątrzzakładowe.
  8. Odpowiedzialność materialna pracowników.
  9. Odpowiedzialność pracownika za szkodę wyrządzoną pracodawcy.
  10. Odpowiedzialność za mienie powierzone pracownikowi.

 

SPOSÓB I FOMA ZALICZENIA:

Formą zaliczenia kursu są obecności  na 70% godzin lekcyjnych. Uczestnik kursu otrzymuje zaświadczenie o ukończeniu kursu zgodnie z § 23 ust. 3 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. poz. 2175), wydawane przez Oddział Okręgowy SKwP w Gorzowie Wielkopolskim, w ramach którego działa niepubliczna placówka kształcenia ustawicznego będąca organizatorem kursu. Podstawą do sporządzenia protokołu zaliczenia jest lista obecności.

WYMAGANIA SPRZĘTOWE

Do wzięcia udziału w szkoleniu niezbędny jest komputer stacjonarny, laptop, tablet lub telefon komórkowy z obsługą dźwięku

INFORMACJE DOTYCZĄCE UDZIAŁU W SZKOLENIU:
- Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest pisemne zgłoszenie (przycisk ZAPISZ SIĘ) oraz dokonanie wpłaty najpóźniej na 3 dni przed terminem szkolenia.
- Karta zgłoszenia jest prawnie wiążącą umową zawartą pomiędzy organizatorem szkolenia a zgłaszającym.
- Rezygnacja za udział w szkoleniu wymagana bezwzględna forma pisemna za pośrednictwem poczty mailowej najpóźniej na 3 dni przed szkoleniem.
- Szkolenie odbędzie przy użyciu platformy do zdalnego prowadzenia zajęć MS TEAMS
- Wymagania techniczne: komputer z kamerą i głośnikiem, dostęp do Internetu ( przeglądarka Chrome lub Edge)
- Realizacja szkolenia jest uzależniona od zainteresowania powyższą tematyką.

OPŁATA

  • 800,00 zł/ osoby dla członków  SKwP, posiadających opłaconą składkę
  • 850,00 zł/ osoby dla pozostałych podmiotów gospodarczych i osób fizycznych

materiały i zaświadczenie zostaną wysłane na adres mailowy uczestnika.

Warunki uczestnictwa:

1.Przesłanie formularza on-line, które stanowi zawarcie umowy wiążącej i jest jednocześnie zobowiązaniem do zapłaty.
2.Wpłata w pełnej wysokości zamówienia, której  należy dokonać najpóźniej 1 dzień przed rozpoczęciem realizacji szkolenia. W tytule przelewu prosimy podać tytuł szkolenia. Rachunek bankowy: 20 1020 1664 0000 3102 0149 1422

Karta zgłoszenia jest prawnie wiążącą umową zawartą pomiędzy organizatorem szkolenia a zgłaszającym.

Nieuczestniczenie w szkoleniu on-line, po otrzymaniu dostępu, nie skutkuje zwrotem wpłaconej należności.
Opłatę prosimy uiścić po otrzymaniu zawiadomienia z potwierdzeniem realizacji szkolenia.

Zapisz się

Dane uczestnika szkolenia
PESEL niezbędny do wystawienia zaświadczenia zgodnego z § 23 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (tj. Dz. U. poz. 2175)
Prosimy podać kontaktowy numer telefonu (np +48 111 111 111 / 123456789 / 61 123 45 67 89). Prosimy wpisać tylko 1 numer.
Kod rabatowy
Dane drugiego uczestnika szkolenia
PESEL niezbędny do wystawienia zaświadczenia zgodnego z § 23 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (tj. Dz. U. poz. 2175)
Prosimy podać kontaktowy numer telefonu (np +48 111 111 111 / 123456789 / 61 123 45 67 89). Prosimy wpisać tylko 1 numer.
Dane trzeciego uczestnika szkolenia
PESEL niezbędny do wystawienia zaświadczenia zgodnego z § 23 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (tj. Dz. U. poz. 2175)
Prosimy podać kontaktowy numer telefonu (np +48 111 111 111 / 123456789 / 61 123 45 67 89). Prosimy wpisać tylko 1 numer.
Dane czwartego uczestnika szkolenia
PESEL niezbędny do wystawienia zaświadczenia zgodnego z § 23 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (tj. Dz. U. poz. 2175)
Prosimy podać kontaktowy numer telefonu (np +48 111 111 111 / 123456789 / 61 123 45 67 89). Prosimy wpisać tylko 1 numer.
Dane piątego uczestnika szkolenia
PESEL niezbędny do wystawienia zaświadczenia zgodnego z § 23 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (tj. Dz. U. poz. 2175)
Prosimy podać kontaktowy numer telefonu (np +48 111 111 111 / 123456789 / 61 123 45 67 89). Prosimy wpisać tylko 1 numer.
Dane szóstego uczestnika szkolenia
PESEL niezbędny do wystawienia zaświadczenia zgodnego z § 23 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (tj. Dz. U. poz. 2175)
Prosimy podać kontaktowy numer telefonu (np +48 111 111 111 / 123456789 / 61 123 45 67 89). Prosimy wpisać tylko 1 numer.
Dane siódmego uczestnika szkolenia
PESEL niezbędny do wystawienia zaświadczenia zgodnego z § 23 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (tj. Dz. U. poz. 2175)
Prosimy podać kontaktowy numer telefonu (np +48 111 111 111 / 123456789 / 61 123 45 67 89). Prosimy wpisać tylko 1 numer.
Dane ósmego uczestnika szkolenia
PESEL niezbędny do wystawienia zaświadczenia zgodnego z § 23 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (tj. Dz. U. poz. 2175)
Prosimy podać kontaktowy numer telefonu (np +48 111 111 111 / 123456789 / 61 123 45 67 89). Prosimy wpisać tylko 1 numer.
Dane dziewiątego uczestnika szkolenia
PESEL niezbędny do wystawienia zaświadczenia zgodnego z § 23 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (tj. Dz. U. poz. 2175)
Prosimy podać kontaktowy numer telefonu (np +48 111 111 111 / 123456789 / 61 123 45 67 89). Prosimy wpisać tylko 1 numer.
Dane dziesiątego uczestnika szkolenia
PESEL niezbędny do wystawienia zaświadczenia zgodnego z § 23 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (tj. Dz. U. poz. 2175)
Prosimy podać kontaktowy numer telefonu (np +48 111 111 111 / 123456789 / 61 123 45 67 89). Prosimy wpisać tylko 1 numer.
Dane do faktury
* pola wymagane

Deklaracja uczestnika szkolenia

Al. Niepodległości 20/22
42-216 Częstochowa

tel. 34 363 38 54
kom. 604 486 327

biuro@czestochowa.skwp.pl
dyrektor@czestochowa.skwp.pl
szkolenia@czestochowa.skwp.pl
ksiegowosc@czestochowa.skwp.pl

PKO BP 20 1020 1664 0000 3102 0149 1422