TERMIN I MIEJSCE SZKOLENIA
- 08 i 20 stycznia 2025 r. godz. 09:00-15:30 ( 8 godzin x 2 dni)
- Szkolenie prowadzone jest w formule on-line, (tzw. webinar). Każdy uczestnik dzień wcześniej otrzyma link z dostępem do platformy.
WYKŁADOWCA
I dzień
08 stycznia 2025 r. od godz. 9:00 -15:30 ZAMKNIĘCIE ROKU W ASPEKCIE RACHUNKOWYM
Prowadząca – Pani Zuzanna Świerc - specjalistka w zakresie gospodarki finansowej i rachunkowości podmiotów leczniczych, wykładowca szkoleń dla kadry zarządzającej i księgowych podmiotów leczniczych.
II dzień
17 stycznia 2025 r. od godz. 9:00-15:30 ZAMKNIĘCIE ROKU W ASPEKCIE PODATKOWYM
Prowadząca- Pani Małgorzata Mazurkiewicz - biegły rewident, wykładowca SKwP z zakresu prawa podatkowego i rachunkowości.
CEL
Szkolenie skierowane jest do pracowników działów finansowo-księgowych, kontrolingu i kosztów, głównych księgowych, dyrektorów finansowych podmiotów leczniczych, kontrolerów i audytorów oraz osób zainteresowane tematyką szkolenia.
PROGRAM
I dzień 08 stycznia 2025r. od godz. 9:00 -15:30 ZAMKNIĘCIE ROKU W ASPEKCIE RACHUNKOWYM Prowadząca – Pani Zuzanna Świerc
ROCZNE SPRAWOZDANIE FINANSOWE PODMIOTU LECZNICZEGO – uwarunkowania prawne, systemowe, organizacyjne
- Formalne aspekty zamknięcia ksiąg rachunkowych oraz sporządzenia rocznego sprawozdania finansowego
- regulacje prawa bilansowego dla różnych form prowadzenia działalności leczniczej (spółki/spzoz)
- sprawozdanie z punktu widzenia jednostki: uproszczenia w ewidencji i sprawozdaniu, większa szczegółowość danych, specyfika prowadzonej działalności
- krajowe i międzynarodowe standardy rachunkowości oraz sprawozdawczości finansowej – jak i kiedy je stosować?
- rola organów nadzorczych i tworzących
- e-sprawozdanie w podmiocie leczniczym - uwarunkowania informatyczne i organizacyjne
- Polityka rachunkowości czyli jak przygotować użyteczne sprawozdanie finansowe z uwzględnieniem specyfiki jednostki
- zasady istotności, memoriału, kasowa, ciągłości – w optyce jednostki sporządzającej sprawozdanie
- wyłączenia, uproszczenia i uszczegółowienia w ewidencji księgowej i sprawozdaniu finansowym – kiedy, jak i w jakim celu można je stosować
- plan kont a automatyczne generowanie sprawozdania
- Harmonogram prac związanych z księgowym zamknięciem roku 2024
- Inwentaryzacja aktywów i pasywów
- organizacja i dokumentacja procesu inwentaryzacji w jednostce
- terminarz czynności
- szczególne kategorie majątkowe w podmiocie leczniczym i zasady ich inwentaryzacji: zapasy materiałów medycznych, obce środki trwałe i zapasy (komisy), środki trwałe w budowie
- e-inwentaryzacja
- rozliczenie inwentaryzacji jako warunek jej skutecznego przeprowadzenia
- Kategorie o istotnym wpływie na wynik finansowy podmiotu leczniczego, ich wycena i prezentacja w sprawozdaniu
- przychody za świadczenia niewykonane i nadwykonanie,
- korekty przychodów okresu bieżącego i lat ubiegłych
- dotacje na programy zdrowotne, kształcenie kadr medycznych, remonty i dofinansowanie wynagrodzenia
- amortyzacja środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych a wartość istotna środka trwałego
- kredyty, pożyczki i inne zobowiązania finansowe oraz obsługa zadłużenia
- rezerwy
- rozliczenia międzyokresowe przychodów i kosztów
- Prezentacja majątku trwałego i obrotowego podmiotu leczniczego
- wartości niematerialne i prawne
- środki trwałe
- zapasy
- środki pieniężne
- Kapitały i fundusze w sprawozdaniu finansowym
- operacje na kapitale/funduszu podstawowym
- rozliczenie wyniku finansowego z kapitałem/funduszem zapasowym
- skutki błędów lat ubiegłych rozliczane z kapitałem/funduszem własnym
- Badanie i zatwierdzenie sprawozdania finansowego
- wybór podmiotu uprawnionego do badania sprawozdania finansowego, cel badania i obowiązki podmiotu badanego
- procedura opiniowania i zatwierdzenie sprawozdania podmiotu leczniczego
- obowiązki podmiotu leczniczego po zatwierdzeniu sprawozdania
- Informacja dodatkowa
- zakres wymagany przepisami ustawy o rachunkowości
- schematy/tabele/noty dla wybranych zagadnień
- specyfika działalności leczniczej i jej obraz w informacji dodatkowej
- zdarzenia istotne dla sytuacji jednostki ich obraz w sprawozdaniu
- Postępowanie z wynikiem finansowym
- podział zysku w spzoz/spółce prawa handlowego
- pokrycie straty w spzoz/spółce prawa handlowego
- kompetencje organów jednostki
- ograniczenia prawne
- znaczenie opinii biegłego rewidenta
- Konsultacje w zakresie tematycznym szkolenia
II dzień 20 stycznia 2025r. od godz. 9:00-15:30 ZAMKNIĘCIE ROKU W ASPEKCIE PODATKOWYM Prowadząca- Pani Małgorzata Mazurkiewicz
Program szkolenia
- Aktualne zagadnienia i obowiązki wynikające z przepisów ustawy o CIT:
- Interpretacje i orzecznictwo dotyczące podmiotów leczniczych w obszarze podatku dochodowego
Obowiązki informacyjne i sprawozdawcze związane z zamknięciem roku podatkowego – omówienie i przykład sporządzenia zeznania rocznego CIT-8 w podmiocie leczniczym
Zmiany planowane na rok 2025 – wprowadzenie obowiązku raportowania struktur JPK_KR_PD i JPK_ST_KR – jak najlepiej przygotować podmiot leczniczy do czekających zmian
Aktualne zagadnienia i zmiany w przepisach ustawy o PIT:
Omówienie bieżących najważniejszych zagadnień praktycznych po zmianach wprowadzonych w roku 2024 r. m.in. minimalnego wynagrodzenia
- Zmiana stawki najniższego wynagrodzenia zasadniczego pracowników wykonujących zawód medyczny
- Pracownicze świadczenia, ulgi i zwolnienia
- Zmiany planowane na rok 2025 –m. in. zmiana zasad określania wysokości składki zdrowotnej
- Bieżące, istotne zagadnienia w rozliczaniu VAT, zmiany wprowadzone w roku 2024 i planowane na rok 2025 :
- Interpretacje i orzecznictwo dotyczące podmiotów leczniczych w obszarze podatku VAT
- Przygotowanie ksiąg rachunkowych do zamknięcia roku obrotowego w obszarze kont służących rozliczeniom VAT
- Zmiany wprowadzane do przepisów o VAT od 1 stycznia 2025 r. (nowelizacja ustawy o VAT, rozporządzenie w sprawie zwolnień z obowiązku rejestrowania sprzedaży przy użyciu kas rejestrujących).
- Zmiany dotyczące podmiotów leczniczych zawarte w przepisach innych ustaw :
- Podatek od nieruchomości
- Ordynacja podatkowa
- Odpowiedzi na pytania uczestników szkolenia, dyskusja
WYMAGANIA SPRZĘTOWE
Do wzięcia udziału w szkoleniu niezbędny jest komputer stacjonarny, laptop, tablet lub telefon komórkowy z obsługą dźwięku.
OPŁATA
- 800 zł - dla członków zwyczajnych i wspierających SKwP z opłaconą na bieżąco składką
- 850 zł - dla pozostałych osób
UWAGA!!!
W przypadku korzystania z jednego dnia szkolenia odpłatność za każdy dzień wynosi:
• 480 zł od osoby
• 450 zł członkowie SKwP będący płatnikiem za szkolenie
Cena obejmuje:
- wykład wraz z autorskimi materiałami szkoleniowymi
- zaświadczenie o ukończeniu szkolenia.
materiały i zaświadczenie zostaną wysłane na adres mailowy uczestnika.
Warunki uczestnictwa:
1.Przesłanie formularza on-line, które stanowi zawarcie umowy wiążącej i jest jednocześnie zobowiązaniem do zapłaty.
2.Wpłata w pełnej wysokości zamówienia, której należy dokonać najpóźniej 1 dzień przed rozpoczęciem realizacji szkolenia. W tytule przelewu prosimy podać tytuł szkolenia. Rachunek bankowy: 20 1020 1664 0000 3102 0149 1422
Karta zgłoszenia jest prawnie wiążącą umową zawartą pomiędzy organizatorem szkolenia a zgłaszającym.
Nieuczestniczenie w szkoleniu on-line, po otrzymaniu dostępu, nie skutkuje zwrotem wpłaconej należności.