TERMIN I MIEJSCE SZKOLENIA
- 16 kwietnia 2025 r. od godz. 09.00 / 6 godz. dydaktycznych
- Szkolenie prowadzone jest w formule on-line, (tzw. webinar). Każdy uczestnik dzień wcześniej otrzyma link z dostępem do platformy.
Cel szkolenia: poznanie zasad prowadzenia rachunkowości i specyfiki sprawozdań oraz rozliczeń podatkowych fundacji i stowarzyszeń.
Wykładowca: Anna Makal
Biegły rewident. Doświadczenie zawodowe w firmach audytorskich, główny księgowy w spółce należącej do koncernu międzynarodowego, doświadczenie w różnych branżach gospodarki: w jednostkach produkcyjnych i handlowych. Specjalista w obsłudze małych i średnich przedsiębiorstw z zakresu audytu, nadzoru księgowego, bieżącego doradztwa księgowo-podatkowego oraz optymalizacji podatkowej.
PROGRAM
1. Prawne aspekty funkcjonowania stowarzyszeń i fundacji – istota, statut, możliwość prowadzenia działalności gospodarczej
2. Stowarzyszenie i fundacja jako jednostki prowadzące działalność pożytku publicznego –, znaczenie działalności pożytku publicznego dla jednostek nie posiadających statusu OPP, warunki konieczne do uzyskania statusu jednostki OPP
3. Sprawozdawczość fundacji i stowarzyszeń – zasady sporządzania poszczególnych sprawozdań, terminy, zasady składania do KRS/KAS:
• Sprawozdania finansowe
• Sprawozdanie jednostek OPP
• Sprawozdanie merytoryczne fundacji
4. Prowadzenie ksiąg rachunkowych w fundacji i stowarzyszeniu.
• Rozporządzenie o uproszczonej księgowości
• Pełna księgowość – zasady podziału kosztów i przychodów na różne rodzaje działalności (dz. statutowa, gospodarcza, administracyjna)
• Ewidencja typowych zdarzeń – składki członkowskie, darowizny, subwencje, dotacje, sponsoring, wolontariat, zbiórki publiczne
5. Podatkowe aspekty funkcjonowania fundacji i stowarzyszeń
• Obowiązki rejestracyjne;
• Podatek CIT – zwolnienia od opodatkowania, zasady sporządzania deklaracji CIT, orzecznictwo;
• Podatek VAT – zwolnienia, obowiązek rejestracji do VAT, rozliczanie strukturą
OPŁATA
- 300,00 zł/ osoby dla członków SKwP, posiadających opłaconą składkę
- 315,00 zł/ osoby dla pozostałych podmiotów gospodarczych i osób fizycznych
materiały i zaświadczenie zostaną wysłane na adres mailowy uczestnika.
Warunki uczestnictwa:
1.Przesłanie formularza on-line, które stanowi zawarcie umowy wiążącej i jest jednocześnie zobowiązaniem do zapłaty.
2.Wpłata w pełnej wysokości zamówienia, której należy dokonać najpóźniej 1 dzień przed rozpoczęciem realizacji szkolenia. W tytule przelewu prosimy podać tytuł szkolenia. Rachunek bankowy: 20 1020 1664 0000 3102 0149 1422
Karta zgłoszenia jest prawnie wiążącą umową zawartą pomiędzy organizatorem szkolenia a zgłaszającym.
Nieuczestniczenie w szkoleniu on-line, po otrzymaniu dostępu, nie skutkuje zwrotem wpłaconej należności.
Opłatę prosimy uiścić po otrzymaniu zawiadomienia z potwierdzeniem realizacji szkolenia.