BILANS 2024 - Bilansowe i podatkowe aspekty zamknięcia roku dla fundacji, stowarzyszeń i innych organizacji pozarządowych – online – 6 godzin wykładowych
TERMIN I MIEJSCE SZKOLENIA
- 26 lutego 2025 r. od godz. 09.00 do 14.00 (6 godz. lek.)
- Szkolenie prowadzone jest w formule on-line, (tzw. webinar). Każdy uczestnik dzień wcześniej otrzyma link z dostępem do platformy.
Oferta adresowana jest do osób, które posiadają wiedzę z zakresu rachunkowości, a w szczególności do osób pracujących w fundacjach, stowarzyszeniach i innych organizacjach pozarządowych.
CEL SZKOLENIA
poznanie zasad specyfiki sprawozdań oraz rozliczeń podatkowych fundacji i stowarzyszeń.
WYKŁADOWCA: Anna Makal
Biegły rewident. Doświadczenie zawodowe w firmach audytorskich, główny księgowy w spółce należącej do koncernu międzynarodowego, doświadczenie w różnych branżach gospodarki: w jednostkach produkcyjnych i handlowych. Specjalista w obsłudze małych i średnich przedsiębiorstw z zakresu audytu, nadzoru księgowego, bieżącego doradztwa księgowo-podatkowego oraz optymalizacji podatkowej.
PROGRAM
- Specyfika działalności organizacji pozarządowych (nieprowadzących działalności gospodarczej, prowadzących działalność gospodarczą, posiadających status organizacji pożytku publicznego) oraz związane z nimi zasady polityki rachunkowości – podział przychodów i kosztów na poszczególne typy działalności – statutową nieodpłatną, odpłatną, gospodarczą.
- Uproszczona księgowość dla wybranych fundacji i stowarzyszeń.
- Zasady ewidencji typowych zdarzeń – składki członkowskie, darowizny, subwencje, dotacje, sponsoring, wolontariat, zbiórki publiczne i ich prezentacja w sprawozdaniu finansowym.
- Zamknięcie ksiąg rachunkowych przed sporządzeniem sprawozdania finansowego:
- inwentaryzacja roczna aktywów i pasywów,
- zapewnienie kompletności ujęcia zdarzeń gospodarczych, w tym zdarzeń po dniu bilansowym,
- wycena bilansowa aktywów i pasywów, w tym stosowanie uproszczeń.
- Sprawozdanie finansowe – zgodnie z zał. 6 uor oraz zał. 1 uor – omówienie poszczególnych elementów, zasad sporządzania, podpisywania, wysyłki do KRS/KAS.
- Sprawozdanie merytoryczne fundacji - omówienie poszczególnych elementów sprawozdania.
- Sprawozdanie jednostek OPP – zasady sporządzania, omówienie zawartości.
- Podatek CIT – zwolnienia od opodatkowania, zasady sporządzania deklaracji CIT, orzecznictwo.
OPŁATA
- 360 zł brutto od osoby
- 340 zł brutto od osoby - cena dla członków SKwP
Cena obejmuje:
- udział w szkoleniu, możliwość zadawania pytań,
- materiały szkoleniowe w formie elektronicznej (plik pdf),
- zaświadczenie o uczestnictwie w szkoleniu.
materiały i zaświadczenie zostaną wysłane na adres mailowy uczestnika.
Warunki uczestnictwa:
1.Przesłanie formularza on-line, które stanowi zawarcie umowy wiążącej i jest jednocześnie zobowiązaniem do zapłaty.
2.Wpłata w pełnej wysokości zamówienia, której należy dokonać najpóźniej 1 dzień przed rozpoczęciem realizacji szkolenia. W tytule przelewu prosimy podać tytuł szkolenia. Rachunek bankowy: 20 1020 1664 0000 3102 0149 1422
Karta zgłoszenia jest prawnie wiążącą umową zawartą pomiędzy organizatorem szkolenia a zgłaszającym.
Nieuczestniczenie w szkoleniu on-line, po otrzymaniu dostępu, nie skutkuje zwrotem wpłaconej należności.
Opłatę prosimy uiścić po otrzymaniu zawiadomienia z potwierdzeniem realizacji szkolenia.