Zamknięcie roku i sporządzanie jednostkowych sprawozdań finansowych, z uwzględnieniem zmian ustawy o rachunkowości, dla jednostek małych i średnich - 8 godzin dydaktycznych
TERMIN i MIEJSCE SZKOLENIA
- 19 grudnia 2025 r. od godz. 09:00
Siedziba Oddziału: Częstochowa, al. Niepodległości 20/22
Usługa adresowana jest do kadry kierowniczej i pracowników komórek finansowo-księgowych sporządzających roczne sprawozdania finansowe, właścicieli i pracowników biur rachunkowych prowadzących usługowo księgi rachunkowe, a także biegłych rewidentów, doradców podatkowych, księgowych i osób zajmujących się podatkami, księgowością i prawem.
WYKŁADOWCA
prof. dr hab. Jolanta Chluska - biegły rewident, pracownik naukowy Katedry Finansów, Bankowości i Rachunkowości Wydziału Zarządzania Politechniki Częstochowskiej. Autorka podręczników i publikacji z zakresu rachunkowości. Wieloletni Wykładowca w Oddziałach Okręgowych SKwP z zakresu rachunkowości i na obligatoryjnych szkoleniach dla biegłych rewidentów.
CEL
Celem akcji jest omówienie zagadnień związanych z zamknięciem roku obrotowego i sporządzeniem sprawozdania finansowego.
Przygotowanie firm do księgowego zamknięcia roku - przygotowuje uczestników do wykonywania czynności związanych z zamknięciem roku obrotowego i sporządzeniem sprawozdania finansowego.
PROGRAM
1.Zmiany w polskim prawie bilansowym wpływające na sprawozdanie finansowe za rok 2025.
2.Podstawy prawne sprawozdawczości finansowej w Polsce
3.Podstawy prawne uproszczeń w rachunkowości w tym sprawozdawczości finansowej
4.Obowiązki i odpowiedzialność osób prowadzących księgi rachunkowe, sporządzających i podpisujących sprawozdanie finansowe
5.Polityka rachunkowości, jej zmiany i wpływ na prowadzenie ksiąg rachunkowych dla celów bilansowych i podatkowych
6.Inwentaryzacja – zakres, przedmiot, organizacja, rozliczanie różnic
7.Ogólne zasady wyceny aktywów i pasywów na dzień bilansowy - wybrane zagadnienia
8.Ujęcie aktywów i pasywów w bilansie – wybrane zagadnienia na przykładzie załącznika Nr 1 UoR.
9.Prezentacja przychodów i kosztów – wybrane zagadnienia na przykładzie załącznika Nr 1 UoR:
10.Różnice trwałe i przejściowe między wynikiem finansowym a podstawą opodatkowania.
11.Zestawienie zmian w kapitale (funduszu) własnym – zakres i szczegółowość
12.Rachunek przepływów pieniężnych – metody sporządzania i zasady prezentacji wybranych obszarów
13.Informacja dodatkowa:
a)wprowadzenie do sprawozdania finansowego
b)dodatkowe informacje i objaśnienia
14.Badanie, zatwierdzanie i ogłaszanie sprawozdań finansowych.
15.Odpowiedzi na pytania uczestników szkolenia.
OPŁATA
- 380 zł - dla członków zwyczajnych i wspierających SKwP z opłaconą na bieżąco składką
- 440 zł - dla pozostałych osób
Cena obejmuje:
- wykład wraz z autorskimi materiałami szkoleniowymi
- zaświadczenie o ukończeniu szkolenia.
Wydawnictwo „ZAMKNIĘCIE ROKU 2025”
UWAGA: Drogą mailową na adres biuro@czestochowa.skwp.pl można zamówić zeszyt specjalny Wydawnictwa Rachunkowość „Zamknięcie Roku 2025” Dostępna jest wersja papierowa plus dostęp do treści on-line w cenie 250 zł (cena dla uczestników szkolenia 210 zł) lub wersja elektroniczna 235 zł (cena dla uczestników szkolenia 190 zł).
Zamówienie publikacji można również zgłaszać w polu DODATKOWE INFORMACJE na formularzu zgłoszenia.
Warunki uczestnictwa:
1.Przesłanie formularza on-line, które stanowi zawarcie umowy wiążącej i jest jednocześnie zobowiązaniem do zapłaty.
2.Wpłata w pełnej wysokości zamówienia, której należy dokonać najpóźniej 1 dzień przed rozpoczęciem realizacji szkolenia. W tytule przelewu prosimy podać tytuł szkolenia. Rachunek bankowy: 20 1020 1664 0000 3102 0149 1422
Opłatę prosimy uiścić po otrzymaniu zawiadomienia z potwierdzeniem realizacji szkolenia.
Karta zgłoszenia jest prawnie wiążącą umową zawartą pomiędzy organizatorem szkolenia a zgłaszającym.