Miasto:
Typ:
Szkolenie krótkie
Tryb:
W godzinach pracy
Opłata:
425,- zł od osoby
400,- złCena dla członków

TERMIN I MIEJSCE SZKOLENIA

  • 11 lutego 2025 r. od godz. 09.00 do 15.30
  • Szkolenie prowadzone jest w formule on-line (hybryda). Każdy uczestnik dzień wcześniej otrzyma link z dostępem do platformy.

WYKŁADOWCA

Joanna Podkówka-Sędek - wieloletni wykładowca prawa podatkowego i rachunkowości w Stowarzyszeniu Księgowych w Polsce. Specjalista z zakresu podatku VAT. Prowadzi także warsztaty praktyczne i szkolenia wewnętrzne dla pracowników działów finansowych i księgowych. Doświadczony wykładowca akademicki. Dyrektor finansowy – główny księgowy w międzynarodowej firmie produkcyjnej. Posiada również  doświadczenie w badaniu sprawozdań finansowych i przeprowadzaniu audytów podatkowych.

PROGRAM

  1. Procedura SME – zwolnienie podmiotowe:
  • na czym polega procedura SME,
  • jakie są korzyści z nowej procedury,
  • kto może skorzystać,
  • potrzeba skorzystania ze specjalnego numeru,
  • specjalne możliwości w zakresie podatku naliczonego,
  • zmiany w fakturowaniu w ramach zwolnienia,
  • zawiadomienia i właściwość US.
  1. System kaucyjny – zmiany planowane na 2025 r
  • wpływ nowych rozwiązań na podstawę opodatkowania,
  • nowe obowiązki ewidencyjne,
  • opodatkowanie zwrotu odpadów opakowaniowych,
  • „podmiot wprowadzający produkty w opakowaniach na napoje”,
  • nowe obowiązki w zakresie dokumentacji.
  1. Podatek od plastiku”:
  • od kogo pobierany jest podatek i na jakich zasadach,
  • opłata za jednorazowe opakowania w kontekście handlu detalicznego, hurtowego, punktów gastronomicznych.
  1. KSeF – zasady i terminy wprowadzenia – stan wiedzy na dzień szkolenia:
  • obowiązkowe przystąpienie do systemu od 1 lutego 2026 r.
  • podmioty zobowiązane do wejście od 1 kwietnia 2026 r.
  • faktury konsumenckie (B2C) a KSeF.
  • faktury z kas fiskalnych i faktury uproszczone wystawiane w dotychczasowej formie,
  • moment wystawienia u sprzedawcy i powstanie obowiązku podatkowego,
  • dzień wpływu do nabywcy faktury ustrukturyzowanej i prawo do odliczenia podatku naliczonego,
  • KSeF a faktury dla zagranicznych kontrahentów,
  • nadawanie/poszerzanie/odbieranie uprawnień,
  • uwierzytelnianie się w systemie,
  • możliwość bezpośredniego dostępu do faktur wystawianych w KSeF,
  • fakturowanie w czasie awarii systemu po stronie podatnika lub po stronie Ministerstwa Finansów,
  • liberalizacja sankcji i ich stosowanie,
  • zasady zwrotu podatku naliczonego w ciągu 40 dni,
  • dziesięcioletni okres przechowywania faktur w KSeF,
  1. Rodzaje faktur ustrukturyzowanych,
  • format i elementy faktury ustrukturyzowanej – struktura logiczna FA 3,
  • pola obowiązkowe w KSeF,
  • pozycje opcjonalne,
  • dane fakultatywne,
  • zasady wprowadzania do obrotu e-faktury,
  • faktury korygujące w KSeF,
  • dane raportowane w JPK i KSeF.
  1. Darowizny i nieodpłatne przekazanie w firmie – wybrane problemy:
  • pomoc powodzianom i stawka 0%,
  • posiłki dla pracowników – nie tylko regeneracyjne,
  • prezenty,
  • gratisy,
  • nagrody.
  1. Samochód osobowy w firmie:
  • prawo do odliczenia podatku naliczonego przy zakupie i w trakcie eksploatacji,
  • samochody wykorzystywane na podstawie umowy najmu,
  • samochód prywatny w działalności gospodarczej,
  • darowizny samochodów – wybrane przypadki.
  1. Koniec roku – niedobory zawinione i niezawinione na gruncie ustawy o VAT.
  2. Odpowiedzi na pytania uczestników szkolenia.

 WYMAGANIA SPRZĘTOWE

Do wzięcia udziału w szkoleniu niezbędny jest komputer stacjonarny, laptop, tablet lub telefon komórkowy z obsługą dźwięku.

OPŁATA

  • 400 zł - dla członków zwyczajnych i wspierających SKwP z opłaconą na bieżąco składką
  • 425 zł - dla pozostałych osób

Cena obejmuje:

  • wykład wraz z autorskimi materiałami szkoleniowymi
  • zaświadczenie o ukończeniu szkolenia.

materiały i zaświadczenie zostaną wysłane na adres mailowy uczestnika.

Warunki uczestnictwa:

1.Przesłanie formularza on-line, które stanowi zawarcie umowy wiążącej i jest jednocześnie zobowiązaniem do zapłaty.
2.Wpłata w pełnej wysokości zamówienia, której  należy dokonać najpóźniej 1 dzień przed rozpoczęciem realizacji szkolenia. W tytule przelewu prosimy podać tytuł szkolenia. Rachunek bankowy: 20 1020 1664 0000 3102 0149 1422

Karta zgłoszenia jest prawnie wiążącą umową zawartą pomiędzy organizatorem szkolenia a zgłaszającym.

Nieuczestniczenie w szkoleniu on-line, po otrzymaniu dostępu, nie skutkuje zwrotem wpłaconej należności.
Opłatę prosimy uiścić po otrzymaniu zawiadomienia z potwierdzeniem realizacji.

Al. Niepodległości 20/22
42-216 Częstochowa

tel.34 363 38 54
kom.604 486 327

biuro@czestochowa.skwp.pl
dyrektor@czestochowa.skwp.pl
szkolenia@czestochowa.skwp.pl
ksiegowosc@czestochowa.skwp.pl

PKO BP20 1020 1664 0000 3102 0149 1422