Miasto:
Typ:
Szkolenie krótkie
Tryb:
jednodniowe
Opłata:
330,- zł od osoby
300,- zł Cena dla członków

Opis

Za nami okres świąteczny, a więc czas wysyłki paczek i upominków dla kontrahentów, czas organizacji wigilii pracowniczych i przekazywania paczek i bonów pracownikom. Każde z tych zdarzeń powoduje określone skutki na gruncie trzech najważniejszych ustaw podatkowych (CIT/PIT/VAT).

Reklama na Fecebooku czy wkładka do gazety, szkolenie produktowe czy udział w konferencji, pozycjonowanie w sieci czy konto na Linkedin, a może tradycyjna reklama w lokalnej telewizji i gadżety z logo naszej firmy? A może obiad z kontrahentem lub konkurs bądź akcja premiowa z nagrodami? Metod promocji jest tysiące – ale którego byśmy nie wybrali – trzeba będzie ustalić, jakie skutki powoduje taki wydatek na gruncie CIT, PIT i VAT. Ponadto wydatki te trzeba dobrze udokumentować i uzasadnić? Jak zrobić to skutecznie i gdzie kryją się ryzyka podatkowe – o tym wszystkim powiemy sobie na setkach praktycznych przykładów adresowanych  do małych i dużych firm.

Wykładowca:

Lech Janicki - prawnik, absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego. Od 14 lat zajmuje się problematyką podatkową i prawną. Specjalizuje się w zagadnieniach z zakresu ogólnego prawa podatkowego oraz podatków bezpośrednich. Autor i współautor publikacji oraz komentarzy z zakresu prawa podatkowego oraz prawa pracy na łamach m.in. Rzeczpospolitej i Gazety Prawnej,  ekspert podatkowy w mediach (m.in. TVN CNBC) oraz licznych portali branżowych, doświadczony wykładowca szkoleń z zakresu prawa podatkowego.

Program

 

  1. Reklama, reprezentacja, wydatki mieszane – jak skutecznie poradzić sobie z aspektem przychodu w PIT, kosztów podatkowych w CIT i odliczenia na gruncie VAT?
  2. Świąteczne wydatki związane z kontrahentami (kartki, paczki prezentowe, upominki, alkohol, słodycze, imprezy podsumowujące rok) – skutki podatkowe.
  3. Wydatki z okazji Świąt adresowane do pracowników (paczki świąteczne, bony do marketu, karty przedpłacone, wigilie pracownicze, ZFŚS, zmiana limitu zwolnień)
  4. Wydatki świąteczne podatników ECIT (CIT estoński).
  5. Koszty uzyskania przychodów dotyczące reklamy na przełomie roku.
  6. Ulga na wydatki służące zwiększeniu przychodu ze sprzedaży produktów – 1 milion zł odliczany dodatkowo od dochodu z tytułu wydatków na reklamę – jak bezpiecznie rozliczyć ją za 2023 r.?
  7. Projekt objaśnień Ministerstwa Finansów dotyczący stosowania ulgi z 2023 r.
  8. Udział w targach, delegacje, wyżywienie
  9. Reklama w mediach, eventy, konferencje, ulotki broszury,
  10. Koszty pracowników przygotowujących ofertę dla klientów
  11. Koszty budowy strony internetowej, jej aktualizacja, zdjęcia, usługi zewnętrzne
  12. Ulga na wspieranie sportu i kultury w rozliczeniu 2023 r. – odliczenie 50 % wydatków.
  13. Jak bezpiecznie skorzystać z ulgi na sport?
  14. Sponsoring właściwy czy darowizna?
  15. Obowiązki dokumentacyjne
  16. Współpraca z instytucjami kultury
  17. Jak rozróżnić reklamę od reprezentacji dla celów podatkowych?
  18. 3 skutki podatkowe kompleksowo (w VAT, CIT, PIT)
  19. Korzystne stanowisko MF w sprawie posiłków z kontrahentami – jak zastosować je w praktyce?
  20. Wydatki na reklamę (np. prasa, radio, TV, internet, Facebook, Google, Instagram, Linkedin, serwisy społecznościowe, eventy, pikniki, dni otwarte, marketing wiralowy, Youtube, influencerzy, celebryci itp.) – w jaki sposób dokumentować te wydatki dla celów kosztowych?
  21. Gadżety reklamowe dla kontrahentów (np. pendrivy, kaledarze, długopisy, kubki, ale też droższe „ryzykowne” upominki) – skutki podatkowe przekazania.
  22. Konferencje i szkolenia produktowe, w tym połączone z wycieczkami – jak bezpiecznie je udokumentować?
  23. Organizowanie imprez artystycznych i sportowo rekreacyjnych dla kontrahentów.
  24. Udział w targach i konferencjach itp. – zasady rozliczeń podatkowych.
  25. Jubileusze i pikniki firmowe oraz imprezy integracyjne – wszystkie skutki podatkowe.
  26. Sponsoring w działalności przedsiębiorstwa (sport, działalność charytatywna, darowizny)
  27. Konkursy z nagrodami – jakie obowiązki ciążą na organizatorze (przykłady regulaminów konkursów, obowiązki płatnika, opodatkowanie nagród)
  28. Istota regulaminu sprzedaży premiowej – jak go napisać, by podatkowo było bezpiecznie?
  29. Nieodpłatne świadczenia na rzecz kontrahentów a ryzyko reprezentacji.
  30. Reklama w internecie a podatek u źródła (WHT) – jakie certyfikaty rezydencji potrzebujemy od firm Facebook, Google, Linkedin, Microsoft i nasze ewentualne obowiązki (CIT-10Z, IFT-2R)
  31. Dokumentowanie wydatków na reklamę – rola podkładek, zdjęć, PDF-ów.

Organizacja

Czas trwania szkolenia: 21 lutego 2024 r. od godz. 09.00 do 14.00

Dostęp do szkolenia oraz szczegóły organizacji  prześlemy drogą mailową  po spełnieniu warunków uczestnictwa.

Cena obejmuje: wykład wraz z autorskimi materiałami szkoleniowymi, zaświadczenie o ukończeniu szkolenia.
Materiały i zaświadczenie zostaną wysłane na adres m mailowy uczestnika.

Wymagania sprzętowe:
Do wzięcia udziału w szkoleniu niezbędny jest komputer stacjonarny, laptop, tablet lub telefon komórkowy z obsługą dźwięku.

Warunki uczestnictwa:

1.Przesłanie formularza on-line, które stanowi zawarcie umowy wiążącej i jest jednocześnie zobowiązaniem do zapłaty.
2.Wpłata w pełnej wysokości zamówienia, której  należy dokonać najpóźniej 1 dzień przed rozpoczęciem realizacji szkolenia. W tytule przelewu prosimy podać tytuł szkolenia. Rachunek bankowy: 20 1020 1664 0000 3102 0149 1422

Karta zgłoszenia jest prawnie wiążącą umową zawartą pomiędzy organizatorem szkolenia a zgłaszającym.

Nieuczestniczenie w szkoleniu on-line, po otrzymaniu dostępu, nie skutkuje zwrotem wpłaconej należności.

Al. Niepodległości 20/22
42-216 Częstochowa

tel. 34 363 38 54
kom. 604 486 327

biuro@czestochowa.skwp.pl
dyrektor@czestochowa.skwp.pl
szkolenia@czestochowa.skwp.pl
ksiegowosc@czestochowa.skwp.pl

PKO BP 20 1020 1664 0000 3102 0149 1422