Miasto:
Typ:
Szkolenie krótkie
Tryb:
trzydniowy
Opłata:
1290,- zł od osoby
1160,- zł Cena dla członków
Terminy

TERMIN I MIEJSCE SZKOLENIA

  • 28, 29, 30 kwietnia 2025 r. godz. 9:00-15:00 (3 dni po 8 godzin)
  • Szkolenie prowadzone jest w formule on-line (HYBRYDA). Każdy uczestnik dzień wcześniej otrzyma link z dostępem do platformy.

WYKŁADOWCA

Dorota Łabuda - absolwentka Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Kielcach na kierunku pedagogika oraz Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości i Administracji w Lublinie - studia podyplomowe na kierunku prawo podatkowe. Biegły sądowy z zakresu podatku od towarów i usług przy Sądach Okręgowych w Kielcach i Katowicach, były wieloletni pracownik administracji podatkowej w tym wyspecjalizowanego urzędu skarbowego, posiadający ponad 29 letnie doświadczenie w zakresie prawa podatkowego (podatek od towarów i usług) i prawa proceduralnego (ordynacja podatkowa), Ma status trenera z ramienia Centrum Edukacji Zawodowej Resortu Finansów w zakresie podatku od towarów i usług oraz ordynacji podatkowej. Wieloletni wykładowca kursów i szkoleń, współpracujący między innymi z oddziałami okręgowymi Stowarzyszenia Księgowych w Polsce. Wykładowca Wyższej Szkoły Administracji Publicznej w Kielcach.

PROGRAM

Wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów

  1. Zdefiniowanie WDT oraz nietransakcyjne WDT.
  2. Obowiązek podatkowy.
  3. Przesłanki materialne zastosowania stawki 0% przy WDT.
  4. Przesłanki formalne zastosowania stawki 0%.
  5. Zasada domniemania jako nowy sposób dokumentowania WDT. Noty wyjaśniające Komisji Europejskiej.
  6. Znaczenie postanowień umownych oraz formuł Incoterms. jako ułatwienie rozliczenia transakcji międzynarodowych.
  7. Reklamacje, zwroty, upusty, zaliczki.
  8. Kurs waluty.
  9. Procedura magazynu call of stock - dostawca

Wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów

  1. Zdefiniowanie WNT oraz nietransakcyjne WNT.
  2. Obowiązek podatkowy
  3. Reklamacje, zwroty, upusty, zaliczki.
  4. Kurs waluty
  5. Procedura magazynu call of stock – nabywca

 

Eksport i import towarów

  1. Eksport towarów - obowiązek podatkowy i prawo do zastosowania stawki 0%.
  2. Zasady rozliczenia zaliczki w eksporcie.
  3. Korekty eksportu bezpośredniego i pośredniego rozliczanego przy dokumentach otrzymanych z opóźnieniem.
  4. Import towarów –zasady ogólne i procedury szczególne.
  5. Retrospektywna decyzja naczelnika urzędu celno-skarbowego i jej wpływ na rozliczenie VAT.
  6. Prawo do odliczenia VAT z tytułu importu.
  7. Reklamacje, zwroty, upusty, zaliczki
  8. Kurs waluty

Transakcje łańcuchowe i trójstronne transakcje uproszczone

  1. Zasady rozliczania transakcji łańcuchowej, rozpoznanie dostawy ruchomej i nieruchomej. Pakiet Quick fixes.
  2. Trójstronne transakcje uproszczone – rozliczenie i dokumentowanie.

Dostawa towarów wraz z montażem

  1. Czym różni się dostawa z montażem od WDT/WNT oraz eksportu towarów?
  2. Miejsce opodatkowania – czy zawsze można rozliczyć dostawę z montażem w trybie odwrotnego obciążenia?
  3. Moment powstania obowiązku podatkowego – znaczenie zapisów umownych oraz dokumentacji potwierdzającej dokonanie dostawy z montażem.

Transgraniczne świadczenie usług

  1. Transgraniczne świadczenie usług.
  2. Miejsce świadczenia usług – zasada ogólna przy usługach świadczonych na rzecz podatników oraz nie podatników (np. konsumentów).
  3. Usługi związane z nieruchomościami – zakres pojęcia. Czy w jego zakresie mieszczą się usługi magazynowania, spedycyjne, doradcze, montażowe itp.?
  4. Usługi transportowe, spedycyjne, logistyczne – zasady ustalania miejsca świadczenia.
  5. Usługi gastronomiczne, cateringowe, wynajem pojazdów – zasady ustalania miejsca świadczenia.
  6. Wstęp i udział w międzynarodowych targach, wystawach, konferencjach i innych imprezach
  7. Moment powstania obowiązku podatkowego z tytułu importu usług.
  8. Zasady odliczenia VAT dla importu usług w przypadku otrzymania faktury z opóźnieniem.
  9. Stawka 0% dla usług związanych z międzynarodowym transportem i logistyką – zasady stosowania oraz wymagana dokumentacja.
  10. Korekty w sprzedaży i zakupie usług – kiedy ująć i po jakim kursie przeliczyć?
  11. Pozostałe przypadki (wynajem samochodu, usługi szkoleniowe, usługi wstępu)

Szczególne procedury handlu międzynarodowego - pakiet e commers

  1. Sprzedaż konsumencka na terenie UE – zasady i pojęcia od 01.07.2021 r.
  2. Pojęcie wewnątrzwspólnotowej sprzedaży towarów na odległość (WSTO) oraz sprzedaży na odległość towarów importowanych (SOTI).
  3. Limit wartości sprzedaży dla WSTO niepowodujący obowiązku naliczenia VAT w innym kraju.
  4. Zasady dokumentowania WSTO.
  5. Moment powstania obowiązku podatkowego.
  6. Procedury uproszczone VAT OSS oraz VAT IOSS, procedura uproszczona w imporcie dla przesyłek niskiej wartości.
  7. Nowe zasady opodatkowania dla platform e-commerce.
  8. Nowe kody w JPK_V7 związane ze zmianami w sprzedaży konsumenckiej do UE.
  9. Czym jest system TAX FREE?
  10. Jak skorzystać z VAT Refunds w innych krajach?

 WYMAGANIA SPRZĘTOWE

Do wzięcia udziału w szkoleniu niezbędny jest komputer stacjonarny, laptop, tablet lub telefon komórkowy z obsługą dźwięku.

OPŁATA

  • 1160 zł - dla członków zwyczajnych i wspierających SKwP z opłaconą na bieżąco składką
  • 1290zł - dla pozostałych osób

Cena obejmuje:

  • wykład wraz z autorskimi materiałami szkoleniowymi
  • zaświadczenie o ukończeniu szkolenia.

materiały i zaświadczenie zostaną wysłane na adres mailowy uczestnika.

Warunki uczestnictwa:

1.Przesłanie formularza on-line, które stanowi zawarcie umowy wiążącej i jest jednocześnie zobowiązaniem do zapłaty.
2.Wpłata w pełnej wysokości zamówienia, której  należy dokonać najpóźniej 1 dzień przed rozpoczęciem realizacji szkolenia. W tytule przelewu prosimy podać tytuł szkolenia. Rachunek bankowy: 20 1020 1664 0000 3102 0149 1422

Karta zgłoszenia jest prawnie wiążącą umową zawartą pomiędzy organizatorem szkolenia a zgłaszającym.

Nieuczestniczenie w szkoleniu on-line, po otrzymaniu dostępu, nie skutkuje zwrotem wpłaconej należności.
Opłatę prosimy uiścić po otrzymaniu zawiadomienia z potwierdzeniem realizacji.

Al. Niepodległości 20/22
42-216 Częstochowa

tel. 34 363 38 54
kom. 604 486 327

biuro@czestochowa.skwp.pl
dyrektor@czestochowa.skwp.pl
szkolenia@czestochowa.skwp.pl
ksiegowosc@czestochowa.skwp.pl

PKO BP 20 1020 1664 0000 3102 0149 1422