Miasto:
Typ:
Szkolenie krótkie
Tryb:
W godzinach pracy
Opłata:
330,- zł od osoby
300,- zł Cena dla członków

TERMIN I MIEJSCE SZKOLENIA

  • 10 kwietnia 2025 r. od godz. 09.00 do 14.00
  • Szkolenie prowadzone jest w formule on-line, (tzw. webinar). Każdy uczestnik dzień wcześniej otrzyma link z dostępem do platformy.

WYKŁADOWCA

Lech Janicki - prawnik, absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego. Od 14 lat zajmuje się problematyką podatkową i prawną. Specjalizuje się w zagadnieniach z zakresu ogólnego prawa podatkowego oraz podatków bezpośrednich. Autor i współautor publikacji oraz komentarzy z zakresu prawa podatkowego oraz prawa pracy na łamach m.in. Rzeczpospolitej i Gazety Prawnej,  ekspert podatkowy w mediach (m.in. TVN CNBC) oraz licznych portali branżowych, doświadczony wykładowca szkoleń z zakresu prawa podatkowego.

PROGRAM

  1. Płatności gotówkowe między przedsiębiorcami w 2025 r. – różne zagadnienia
  • Wyłączenie wydatków opłaconych gotówką z kosztów uzyskania przychodów.
  • Kiedy można zapłacić kontrahentowi gotówką a kiedy niezbędna jest płatność przelewem – analiza różnych sytuacji (jednorazowe transakcje, wielokrotne zakupy od tego samego dostawcy, kilka zakupów jednego dnia, umowy ramowe, umowy na czas określony i umowy ciągłe)
  • Płatności ratalne, zaliczki, zakup środków trwałych
  • Częściowa płatność gotówką a częściowa przelewem – skutki podatkowe
  • Czy można uchylić skutki podatkowe źle zrobionej płatności ? (np. zwrot środków i ponowna zapłata przelewem tej samej kwoty; najnowsze interpretacje)
  • Umowy ramowe i najnowszy niekorzystny wyrok NSA z 2024 r.
  1. Biała lista podatników VAT i jej wpływ na rozliczanie kosztów uzyskania przychodów w CIT i PIT w 2025 r.
  • Kiedy błędnie opłacona faktura nie może zostać rozliczona w kosztach uzyskania przychodów?
  • Identyfikacja płatności, do których mają zastosowanie nowe regulacje.
  • Płatności na rachunki techniczne (np. za media), PayU, PayPal, płatność kartą, rachunki depozytowe i powiernicze.
  • Problem usług ciągłych, przy których przekroczono limit 15 tys. zł
  • Moment weryfikacji rachunku w białej księdze oraz kwestia przelewów z odroczonym terminem realizacji.
  • Zlecenia stałe i polecenia zapłaty.
  • Weryfikacja kontrahentów i archiwizacja danych związanych z płatnościami.
  • Co zrobić, gdy kontrahenta „nie ma” na białej liście podatników VAT?
  • Rachunki ROR i inne, których nie znajdziemy w białej księdze.
  • ZAW-NR w sytuacji błędnego przelewu
  • Korekta kosztów uzyskania przychodów w sytuacji błędnej płatności.
  • Biała księga a kompensaty należności.
  • Zapłata podmiotom zagranicznym a przepisy o białej księdze.
  • Zapłata faktur wystawionych z oznaczeniem „mechanizmu podzielonej płatności” (MPP)
  • Objaśnienia Ministra Finansów z 20 grudnia 2019 r. w sprawie stosowania nowych regulacji.
  1. Zapłata faktur wystawionych z oznaczeniem „mechanizmu podzielonej płatności” (MPP) i skutki na gruncie podatków dochodowych.
  2. Korekta kosztów uzyskania przychodów z tytułu źle dokonanej płatności.
  1. Ustawa o przeciwdziałaniu nadmiernym opóźnieniom w transakcjach handlowych i jej wpływ na przepisy podatkowe.
  1. Ulga na złe długi w CIT i PIT i jej stosowanie w praktyce w doniesieniu do niezapłaconych należności.
  • Praktyczne ujęcie ulgi na złe długi w CIT-8 .
  • Sankcje dla dłużnika i uprawnienia dla wierzyciela – w trakcie roku czy w zeznaniu rocznym?
  • Moment dokonania korekty dochodu przez obie strony „nierozliczonej” transakcji.
  • Kiedy nie można skorzystać z „ulgi na złe długi”
  • Sytuacje szczególne (np. stosowanie przepisów do podatników, którzy nie zapłacili kontrahentowi, ale nie rozpoznali nieopłaconego wydatku w kosztach uzyskania przychodów)
  1. Płatności na rzecz podmiotów zagranicznych w świetle przepisów o podatku u źródła (WHT)
  • Jak bezpiecznie stosować przepisy o podatku u źródła w 2025 r.?
  • Jak dokumentować usługi nabywane od podmiotów zagranicznych, aby nie było problemów z tzw. „podatkiem u źródła” (WHT)
  • Certyfikaty rezydencji i inne dokumenty potrzebne przy weryfikacji kontrahenta zagranicznego.
  • Identyfikacja „zakupów zagranicznych” rodzących obowiązki w podatku u źródła.
  • Czym jest ubruttowienie płatności w podatku u źródła?
  • Obowiązki deklaracyjne i informacyjne po stronie polskiej firmy (np. CIT 10Z, IFT-2R)
  1. Płatności związane z samochodami osobowymi w firmie w świetle objaśnień Ministra Finansów i interpretacji podatkowych.
  2. Płatności podatników CIT-u Estońskiego – skutki podatkowe.

 WYMAGANIA SPRZĘTOWE

Do wzięcia udziału w szkoleniu niezbędny jest komputer stacjonarny, laptop, tablet lub telefon komórkowy z obsługą dźwięku.

OPŁATA

  • 300,00 zł/ osoby dla członków  SKwP, posiadających opłaconą składkę
  • 330,00 zł/ osoby dla pozostałych podmiotów gospodarczych i osób fizycznych

materiały i zaświadczenie zostaną wysłane na adres mailowy uczestnika.

Warunki uczestnictwa:

1.Przesłanie formularza on-line, które stanowi zawarcie umowy wiążącej i jest jednocześnie zobowiązaniem do zapłaty.
2.Wpłata w pełnej wysokości zamówienia, której  należy dokonać najpóźniej 1 dzień przed rozpoczęciem realizacji szkolenia. W tytule przelewu prosimy podać tytuł szkolenia. Rachunek bankowy: 20 1020 1664 0000 3102 0149 1422

Karta zgłoszenia jest prawnie wiążącą umową zawartą pomiędzy organizatorem szkolenia a zgłaszającym.

Nieuczestniczenie w szkoleniu on-line, po otrzymaniu dostępu, nie skutkuje zwrotem wpłaconej należności.

Opłatę prosimy uiścić po otrzymaniu zawiadomienia z potwierdzeniem realizacji szkolenia.

Al. Niepodległości 20/22
42-216 Częstochowa

tel. 34 363 38 54
kom. 604 486 327

biuro@czestochowa.skwp.pl
dyrektor@czestochowa.skwp.pl
szkolenia@czestochowa.skwp.pl
ksiegowosc@czestochowa.skwp.pl

PKO BP 20 1020 1664 0000 3102 0149 1422