Miasto:
Typ:
Szkolenie krótkie
Tryb:
W godzinach pracy
Opłata:
850,- zł od osoby
800,- złCena dla członków
Terminy

TERMIN I MIEJSCE SZKOLENIA

  • 08 i 20 stycznia 2025 r. godz. 09:00-15:30 ( 8 godzin x 2 dni)
  • Szkolenie prowadzone jest w formule on-line, (tzw. webinar). Każdy uczestnik dzień wcześniej otrzyma link z dostępem do platformy.

WYKŁADOWCA

I dzień 

08 stycznia 2025 r. od godz. 9:00 -15:30  ZAMKNIĘCIE ROKU W ASPEKCIE RACHUNKOWYM

Prowadząca – Pani Zuzanna Świerc - specjalistka w zakresie gospodarki finansowej i rachunkowości podmiotów leczniczych, wykładowca szkoleń dla kadry zarządzającej i księgowych podmiotów leczniczych.

II dzień

17 stycznia 2025 r. od godz. 9:00-15:30  ZAMKNIĘCIE ROKU W ASPEKCIE PODATKOWYM

Prowadząca- Pani Małgorzata Mazurkiewicz - biegły rewident, wykładowca  SKwP z zakresu prawa podatkowego i rachunkowości.

CEL

Szkolenie skierowane jest do pracowników działów finansowo-księgowych, kontrolingu i kosztów, głównych księgowych, dyrektorów finansowych podmiotów leczniczych, kontrolerów i audytorów oraz osób zainteresowane tematyką szkolenia.

PROGRAM

I dzień    08 stycznia 2025r. od godz. 9:00 -15:30  ZAMKNIĘCIE ROKU W ASPEKCIE RACHUNKOWYM  Prowadząca – Pani Zuzanna Świerc

ROCZNE SPRAWOZDANIE FINANSOWE PODMIOTU LECZNICZEGO – uwarunkowania prawne, systemowe, organizacyjne

  1. Formalne aspekty zamknięcia ksiąg rachunkowych oraz sporządzenia rocznego sprawozdania finansowego
  • regulacje prawa bilansowego dla różnych form prowadzenia działalności leczniczej (spółki/spzoz)
  • sprawozdanie z punktu widzenia jednostki: uproszczenia w ewidencji i sprawozdaniu, większa szczegółowość danych, specyfika prowadzonej działalności
  • krajowe i międzynarodowe standardy rachunkowości oraz sprawozdawczości finansowej – jak i kiedy je stosować?
  • rola organów nadzorczych i tworzących
  • e-sprawozdanie w podmiocie leczniczym - uwarunkowania informatyczne i organizacyjne
  1. Polityka rachunkowości czyli jak przygotować użyteczne sprawozdanie finansowe z uwzględnieniem specyfiki jednostki
  • zasady istotności, memoriału, kasowa, ciągłości – w optyce jednostki sporządzającej sprawozdanie
  • wyłączenia, uproszczenia i uszczegółowienia w ewidencji księgowej i sprawozdaniu finansowym – kiedy, jak i w jakim celu można je stosować
  • plan kont a automatyczne generowanie sprawozdania
  1. Harmonogram prac związanych z księgowym zamknięciem roku 2024
  2. Inwentaryzacja aktywów i pasywów
  • organizacja i dokumentacja procesu inwentaryzacji w jednostce
  • terminarz czynności
  • szczególne kategorie majątkowe w podmiocie leczniczym i zasady ich inwentaryzacji: zapasy materiałów medycznych, obce środki trwałe i zapasy (komisy), środki trwałe w budowie
  • e-inwentaryzacja
  • rozliczenie inwentaryzacji jako warunek jej skutecznego przeprowadzenia
  1. Kategorie o istotnym wpływie na wynik finansowy podmiotu leczniczego, ich wycena i prezentacja w sprawozdaniu
  • przychody za świadczenia niewykonane i nadwykonanie,
  • korekty przychodów okresu bieżącego i lat ubiegłych
  • dotacje na programy zdrowotne, kształcenie kadr medycznych, remonty i dofinansowanie wynagrodzenia
  • amortyzacja środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych a wartość istotna środka trwałego
  • kredyty, pożyczki i inne zobowiązania finansowe oraz obsługa zadłużenia
  • rezerwy
  • rozliczenia międzyokresowe przychodów i kosztów
  1. Prezentacja majątku trwałego i obrotowego podmiotu leczniczego
  • wartości niematerialne i prawne
  • środki trwałe
  • zapasy
  • środki pieniężne
  1. Kapitały i fundusze w sprawozdaniu finansowym
  • operacje na kapitale/funduszu podstawowym
  • rozliczenie wyniku finansowego z kapitałem/funduszem zapasowym
  • skutki błędów lat ubiegłych rozliczane z kapitałem/funduszem własnym
  1. Badanie i zatwierdzenie sprawozdania finansowego
  • wybór podmiotu uprawnionego do badania sprawozdania finansowego, cel badania i obowiązki podmiotu badanego
  • procedura opiniowania i zatwierdzenie sprawozdania podmiotu leczniczego
  • obowiązki podmiotu leczniczego po zatwierdzeniu sprawozdania
  1. Informacja dodatkowa
  • zakres wymagany przepisami ustawy o rachunkowości
  • schematy/tabele/noty dla wybranych zagadnień
  • specyfika działalności leczniczej i jej obraz w informacji dodatkowej
  • zdarzenia istotne dla sytuacji jednostki ich obraz w sprawozdaniu
  1. Postępowanie z wynikiem finansowym
  • podział zysku w spzoz/spółce prawa handlowego
  • pokrycie straty w spzoz/spółce prawa handlowego
  • kompetencje organów jednostki
  • ograniczenia prawne
  • znaczenie opinii biegłego rewidenta
  1. Konsultacje w zakresie tematycznym szkolenia

II  dzień  20 stycznia 2025r. od godz. 9:00-15:30  ZAMKNIĘCIE ROKU W ASPEKCIE PODATKOWYM Prowadząca- Pani Małgorzata Mazurkiewicz

Program szkolenia 

  1. Aktualne zagadnienia i obowiązki  wynikające z przepisów ustawy o CIT:
  2. Interpretacje i orzecznictwo dotyczące podmiotów leczniczych w obszarze podatku dochodowego

 Obowiązki informacyjne i sprawozdawcze związane z zamknięciem roku podatkowego – omówienie i przykład sporządzenia zeznania rocznego CIT-8 w podmiocie leczniczym

 Zmiany planowane na rok 2025 – wprowadzenie obowiązku raportowania  struktur JPK_KR_PD i JPK_ST_KR – jak  najlepiej przygotować podmiot leczniczy do czekających zmian

 Aktualne zagadnienia i zmiany w przepisach ustawy o PIT:

 Omówienie bieżących najważniejszych zagadnień praktycznych po zmianach wprowadzonych w roku 2024 r. m.in. minimalnego wynagrodzenia

  1. Zmiana stawki najniższego wynagrodzenia zasadniczego pracowników wykonujących zawód medyczny
  2. Pracownicze świadczenia, ulgi i zwolnienia
  3. Zmiany planowane na rok 2025 –m. in. zmiana zasad określania wysokości  składki zdrowotnej
  • Bieżące, istotne zagadnienia w rozliczaniu VAT, zmiany wprowadzone w roku 2024 i planowane na rok 2025 :
  1. Interpretacje i orzecznictwo dotyczące podmiotów leczniczych w obszarze podatku VAT
  2. Przygotowanie ksiąg rachunkowych do zamknięcia roku obrotowego w obszarze kont służących rozliczeniom VAT
  3. Zmiany wprowadzane do przepisów o VAT od 1 stycznia 2025 r. (nowelizacja ustawy o VAT, rozporządzenie w sprawie zwolnień z obowiązku rejestrowania sprzedaży przy użyciu kas rejestrujących).
  4. Zmiany dotyczące podmiotów leczniczych zawarte w przepisach innych ustaw :
  5. Podatek od nieruchomości
  6. Ordynacja podatkowa
  7. Odpowiedzi na pytania uczestników szkolenia, dyskusja

 WYMAGANIA SPRZĘTOWE

Do wzięcia udziału w szkoleniu niezbędny jest komputer stacjonarny, laptop, tablet lub telefon komórkowy z obsługą dźwięku.

OPŁATA

  • 800 zł - dla członków zwyczajnych i wspierających SKwP z opłaconą na bieżąco składką
  • 850 zł - dla pozostałych osób

UWAGA!!!
W przypadku korzystania z jednego  dnia szkolenia odpłatność za każdy dzień wynosi:
 480 zł od osoby
• 450 zł 
członkowie SKwP będący płatnikiem  za szkolenie

Cena obejmuje:

  • wykład wraz z autorskimi materiałami szkoleniowymi
  • zaświadczenie o ukończeniu szkolenia.

materiały i zaświadczenie zostaną wysłane na adres mailowy uczestnika.

Warunki uczestnictwa:

1.Przesłanie formularza on-line, które stanowi zawarcie umowy wiążącej i jest jednocześnie zobowiązaniem do zapłaty.
2.Wpłata w pełnej wysokości zamówienia, której  należy dokonać najpóźniej 1 dzień przed rozpoczęciem realizacji szkolenia. W tytule przelewu prosimy podać tytuł szkolenia. Rachunek bankowy: 20 1020 1664 0000 3102 0149 1422

Karta zgłoszenia jest prawnie wiążącą umową zawartą pomiędzy organizatorem szkolenia a zgłaszającym.

Nieuczestniczenie w szkoleniu on-line, po otrzymaniu dostępu, nie skutkuje zwrotem wpłaconej należności.

Al. Niepodległości 20/22
42-216 Częstochowa

tel.34 363 38 54
kom.604 486 327

biuro@czestochowa.skwp.pl
dyrektor@czestochowa.skwp.pl
szkolenia@czestochowa.skwp.pl
ksiegowosc@czestochowa.skwp.pl

PKO BP20 1020 1664 0000 3102 0149 1422