Miasto:
Typ:
Szkolenie krótkie
Tryb:
W godzinach pracy
Opłata:
315,- zł od osoby
300,- złCena dla członków

Koszty uzyskania przychodów w działalności gospodarczej w ujęciu praktycznym z przykładami –  online   – 6 godzin wykładowych

TERMIN I MIEJSCE SZKOLENIA

  • 15 stycznia 2025 r. od godz. 09.00 do 14.00 (6 godz. lek.)
  • Szkolenie prowadzone jest w formule on-line, (tzw. webinar). Każdy uczestnik dzień wcześniej otrzyma link z dostępem do platformy.

CEL SZKOLENIA
Omówienie zagadnień związanych z problematyką rozliczania kosztów uzyskania przychodów w podatkach dochodowych. Podczas szkolenia przy omawianiu danej kategorii kosztu będzie podnoszona kwestia uregulowań ustawowych z przywołaniem przykładów praktycznych, a w niektórych przypadkach również stanowiska organów podatkowych w wydawanych indywidualnych interpretacjach podatkowych.

WYKŁADOWCA: Małgorzata Jagusiak

Wieloletni pracownik w organach podatkowych, w tym na stanowisku głównego księgowego. Obecnie właściciel biura rachunkowego, autor licznych artykułów o tematyce podatkowej, wykładowca z zakresu podatków.

PROGRAM

1. Pojęcie kosztu uzyskania przychodów w podatkach dochodowych, definicja ustawowa.

2. Koszt poniesiony a koszt zapłacony – różnice.

3. Dokumentowanie kosztów uzyskania przychodów:

    • W podatkowej księdze przychodów i rozchodów.
    • W księgach rachunkowych.

4. Metody rozpoznawania kosztów:

    • Metoda kasowa.
    • Metoda memoriałowa.

5. Omówienie kosztów uzyskania przychodów w działalności gospodarczej.

5.1. Koszty amortyzacji środków trwałych – jednorazowe i rozłożone w czasie. Amortyzacja w zależności od wartości środka trwałego i statusu podatnika – mały podatnik, każdy podatnik.

5.2. Koszty użytkowania samochodów osobowych i pojazdów samochodowych w działalności gospodarczej:

  • Odpisy amortyzacyjne, ograniczenia w dokonywaniu odpisów.
  • Ujmowanie opłat leasingowanych, ograniczenia w księgowaniu rat leasingowych.
  • Wydatki z tytułu użytkowania samochodów osobowych z uwzględnień ostatnich objaśnień podatkowych.

5.3. Koszty zatrudniania pracowników.

5.4. Koszty małżonków i małoletnich dzieci.

5.5. Koszty reprezentacji i reklamy.

5.6. Koszty kształcenia właściciela, osób współpracujących, pracowników.

5.7. Koszty podróży służbowych właściciela i pracowników.

5.8. Pozostałe koszty:

  •  Przedpłaty, zaliczki, zadatki.
  •  VAT jako koszt podatkowy.
  •  Koszty podwyższenia kapitału zakładowego.
  •  Koszty darowizn.
  • Koszty pożyczek i kredytów.
  • Koszty towarów przekazywane pomiędzy firmami małżonków   przy wspólności majątkowej małżeńskiej.
  • Koszty w przypadku nabycia kasy rejestrującej.
  • Amortyzacja budynków mieszkalnych.
  • Wyłączenie z kosztów wynagrodzeń pracowników pracujących „na czarno”.
  • Ograniczenie wartości początkowej środka trwałego użytkowanego przez    podatnika przed wprowadzeniem do ewidencji środków trwałych.

6. Wyłączenia z kosztów uzyskania przychodów.

6.1. Ulga na złe długi.

6.2. Wyłączenia z kosztów podatkowych ze względu na sposób dokonania zapłaty.

6.3. Zapłata na rachunek bankowy spoza białej listy – konsekwencje w podatku dochodowym.

6.4. Płatność z pominięciem mechanizmu podzielonej płatności – skutki w podatku dochodowym.

7. Zmiany w kosztach uzyskania przychodów od 2024 roku.

7.1. Amortyzacja budynków i lokali niemieszkalnych wytworzonych we własnym zakresie.

7.2. Jednorazowa amortyzacja środków trwałych przez małych podatników i firmy rozpoczynające     działalność gospodarczą.

8. Korygowanie kosztów uzyskania przychodów.

OPŁATA

  • 315 zł brutto od osoby
  • 300 zł brutto od osoby - cena dla członków SKwP

Cena obejmuje:

  • udział w szkoleniu, możliwość zadawania pytań,
  • materiały szkoleniowe w formie elektronicznej (plik pdf),
  • zaświadczenie o uczestnictwie w szkoleniu.

materiały i zaświadczenie zostaną wysłane na adres mailowy uczestnika.

Warunki uczestnictwa:

1.Przesłanie formularza on-line, które stanowi zawarcie umowy wiążącej i jest jednocześnie zobowiązaniem do zapłaty.
2.Wpłata w pełnej wysokości zamówienia, której  należy dokonać najpóźniej 1 dzień przed rozpoczęciem realizacji szkolenia. W tytule przelewu prosimy podać tytuł szkolenia. Rachunek bankowy: 20 1020 1664 0000 3102 0149 1422

Karta zgłoszenia jest prawnie wiążącą umową zawartą pomiędzy organizatorem szkolenia a zgłaszającym.

Nieuczestniczenie w szkoleniu on-line, po otrzymaniu dostępu, nie skutkuje zwrotem wpłaconej należności.

Opłatę prosimy uiścić po otrzymaniu zawiadomienia z potwierdzeniem realizacji szkolenia.

Al. Niepodległości 20/22
42-216 Częstochowa

tel.34 363 38 54
kom.604 486 327

biuro@czestochowa.skwp.pl
dyrektor@czestochowa.skwp.pl
szkolenia@czestochowa.skwp.pl
ksiegowosc@czestochowa.skwp.pl

PKO BP20 1020 1664 0000 3102 0149 1422