Miasto:
Typ:
Szkolenie krótkie
Tryb:
W godzinach pracy
Opłata:
360,- zł od osoby
340,- złCena dla członków
Terminy

BILANS 2024 - Bilansowe i podatkowe aspekty zamknięcia roku dla fundacji, stowarzyszeń i innych organizacji pozarządowych – online – 6 godzin wykładowych

TERMIN I MIEJSCE SZKOLENIA

  • 26 lutego 2025 r. od godz. 09.00 do 14.00 (6 godz. lek.)
  • Szkolenie prowadzone jest w formule on-line, (tzw. webinar). Każdy uczestnik dzień wcześniej otrzyma link z dostępem do platformy.

Oferta adresowana jest do osób, które posiadają wiedzę z zakresu rachunkowości, a  w szczególności  do osób pracujących w fundacjach, stowarzyszeniach i innych organizacjach pozarządowych.

CEL SZKOLENIA
poznanie zasad specyfiki sprawozdań oraz rozliczeń podatkowych fundacji i stowarzyszeń.

WYKŁADOWCA:   Anna Makal

Biegły rewident. Doświadczenie zawodowe w firmach audytorskich, główny księgowy w spółce należącej do koncernu międzynarodowego, doświadczenie w różnych branżach gospodarki: w jednostkach produkcyjnych i handlowych. Specjalista w obsłudze małych i średnich przedsiębiorstw z zakresu audytu, nadzoru księgowego, bieżącego doradztwa księgowo-podatkowego oraz optymalizacji podatkowej.

PROGRAM

  1. Specyfika działalności organizacji pozarządowych (nieprowadzących działalności gospodarczej, prowadzących działalność gospodarczą, posiadających status organizacji pożytku publicznego) oraz związane z nimi zasady polityki rachunkowości – podział przychodów i kosztów na poszczególne typy działalności – statutową nieodpłatną, odpłatną, gospodarczą.
  2. Uproszczona księgowość dla wybranych fundacji i stowarzyszeń.
  3. Zasady ewidencji typowych zdarzeń – składki członkowskie, darowizny, subwencje, dotacje, sponsoring, wolontariat, zbiórki publiczne i ich prezentacja w sprawozdaniu finansowym.
  4. Zamknięcie ksiąg rachunkowych przed sporządzeniem sprawozdania finansowego:
  • inwentaryzacja roczna aktywów i pasywów,
  • zapewnienie kompletności ujęcia zdarzeń gospodarczych, w tym zdarzeń po dniu bilansowym,
  • wycena bilansowa aktywów i pasywów, w tym stosowanie uproszczeń.
  1. Sprawozdanie finansowe – zgodnie z zał. 6 uor oraz zał. 1 uor – omówienie poszczególnych elementów, zasad sporządzania, podpisywania, wysyłki do KRS/KAS.
  2. Sprawozdanie merytoryczne fundacji - omówienie poszczególnych elementów sprawozdania.
  3. Sprawozdanie jednostek OPP – zasady sporządzania, omówienie zawartości.
  4. Podatek CIT – zwolnienia od opodatkowania, zasady sporządzania deklaracji CIT, orzecznictwo.

OPŁATA

  • 360 zł brutto od osoby
  • 340 zł brutto od osoby - cena dla członków SKwP

Cena obejmuje:

  • udział w szkoleniu, możliwość zadawania pytań,
  • materiały szkoleniowe w formie elektronicznej (plik pdf),
  • zaświadczenie o uczestnictwie w szkoleniu.

materiały i zaświadczenie zostaną wysłane na adres mailowy uczestnika.

Warunki uczestnictwa:

1.Przesłanie formularza on-line, które stanowi zawarcie umowy wiążącej i jest jednocześnie zobowiązaniem do zapłaty.
2.Wpłata w pełnej wysokości zamówienia, której  należy dokonać najpóźniej 1 dzień przed rozpoczęciem realizacji szkolenia. W tytule przelewu prosimy podać tytuł szkolenia. Rachunek bankowy: 20 1020 1664 0000 3102 0149 1422

Karta zgłoszenia jest prawnie wiążącą umową zawartą pomiędzy organizatorem szkolenia a zgłaszającym.

Nieuczestniczenie w szkoleniu on-line, po otrzymaniu dostępu, nie skutkuje zwrotem wpłaconej należności.

Opłatę prosimy uiścić po otrzymaniu zawiadomienia z potwierdzeniem realizacji szkolenia.

Al. Niepodległości 20/22
42-216 Częstochowa

tel.34 363 38 54
kom.604 486 327

biuro@czestochowa.skwp.pl
dyrektor@czestochowa.skwp.pl
szkolenia@czestochowa.skwp.pl
ksiegowosc@czestochowa.skwp.pl

PKO BP20 1020 1664 0000 3102 0149 1422